„Secret Service” zebrał od fanów prawie 300 tys. złotych. Będzie dwumiesięcznikiem
Firma Idea Ahead, która postanowiła reaktywować magazyn „Secret Service”, zebrała w polskim serwisie crowfundingowym o wiele więcej pieniędzy niż zakładane 93 tys. zł. To otwiera dla pisma nowe perspektywy.
Pod koniec czerwca 2014 roku informowaliśmy o planowanej reaktywacji magazynu „Secret Service”, kultowego pisma o grach komputerowych, które zniknęło z rynku w 2001 roku.
Aby zdobyć środki na ponowne wprowadzenie tytułu na rynek firma Idea Ahead postanowiła rozpocząć akcję zbiórki pieniędzy na PolakPotrafi.pl - jednym z polskich serwisów crowfundingowych. W lipcu br. Wirtualnemedia.pl informowały o tym, że „Secret Service” radzi sobie zupełnie nieźle i projektowi udało się przekroczyć zakładaną pierwotnie kwotę 93 tys. złotych.
W ubiegłym tygodniu kampania magazynu na PolakPotrafi.pl dobiegła końca. Okazało się, że wydawca „Secret Service” zgromadził łącznie ponad 282 tysiące złotych, których wpłatę zadeklarowało łącznie 3650 osób. Taki wynik to jak na razie rekord w polskich serwisach społecznego finansowania.
Szefowie pisma nie ukrywają, że sukces zbiórki zmienia pierwotne plany dotyczące zarówno zawartości magazynu, jak i częstotliwości jego wydawania. Początkowo „Secret Service” planowany był jako kwartalnik. Teraz ma się stać dwumiesięcznikiem, a sama zawartość tytułu - według zapowiedzi wydawcy - zostanie poważnie wzbogacona w porównaniu z pierwotnymi założeniami.
Pomimo niewątpliwego sukcesu projektu firmie Idea Ahead nie udało się osiągnąć wszystkich postawionych wcześniej celów. Zakładano bowiem, że jeśli zebrana kwota przekroczy 440 procent podstawowej sumy, to „Secret Service” będzie miesięcznikiem. Na razie tak się nie stanie. Nie wiadomo też dokładnie kiedy pierwszy numer reaktywowanego dwumiesięcznika trafi na rynek, ani jaką będzie mieć cenę i nakład.
Dołącz do dyskusji: „Secret Service” zebrał od fanów prawie 300 tys. złotych. Będzie dwumiesięcznikiem