„Secret Service” zebrał już 116 tys. zł od fanów na powrót na rynek
Wydawca reaktywowanego magazynu „Secret Service” zdecydował się na sfinansowanie powrotu tytułu na rynek za pomocą crowdfundingu. Fani pisma wpłacili już na jego start prawie 116 tys. zł.
Crowdfunding to forma finansowania różnych projektów przez społeczność, która jest lub zostanie wokół tych projektów zorganizowana. Przedsięwzięcie jest w takim przypadku finansowane poprzez dużą liczbę drobnych, jednorazowych wpłat.
- Crowdfunding znakomicie spełnia rolę agregatora społeczności i daje świetny feedback na temat oczekiwań potencjalnych odbiorców. Jak się okazuje - może to być niezwykle przydatne narzędzie przy planowaniu wprowadzania tytułu prasowego na rynek - przekonuje w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Robert Łapiński, szef firmy Idea Ahead, która będzie wydawcą „Secret Service”.
Akcja zbierania funduszy na reaktywację pisma ruszyła w nocy z 14 na 15 lipca br. w serwisie Polakpotrafi.pl. Wsparcie w wysokości 9 zł oznacza nagrodę w postaci pierwszego numeru „Secret Service” w postaci pliku pdf, zaś 16 zł pozwala na otrzymanie numeru w formie drukowanej. Wariantów wsparcia wydawcy jest jeszcze kilkanaście - najdroższy za 800 zł, poza pierwszym numerem w druku, obejmuje specjalnie zaprojektowaną grafikę z dedykacją, a także podziękowanie w drukowanym magazynie i na stronie internetowej.
Zbiórka funduszy ma potrwać do 28 sierpnia br., a wydawca planował uzbieranie za pomocą crowdfundingu 93 tys. zł. Wczoraj wieczorem na liczniku było już niemal 116 tys. zł. Na wpłacenie pieniędzy zdecydowało się prawie 1700 osób.
- Jesteśmy pozytywnie zaskoczeni reakcją społeczności. Daje to nam satysfakcję i świadomość, że jest dla nas miejsce na rynku - komentuje Łapiński.
Nowy „Secret Service” będzie kwartalnikiem. Jak już podawaliśmy, w piśmie znajdziemy recenzje nowych gier, teksty publicystyczne, wywiady z legendarnymi twórcami gier, materiały z gatunku retro czy felietony znanych osób z branży. Będą w nim też poruszane tematy popkulturowe - zahaczające o gry (więcej na ten temat).
Redaktorem naczelnym pisma został Piotr Mańkowski, wieloletni dziennikarz dawnego „Secret Service”, „Resetu”, a także autor m. in. książki “Cyfrowe Marzenia”. Dyrektorem artystycznym tytułu będzie Waldemar Nowak, współzałożyciel „Secret Service”, a wcześniej też pisma „Top Secret”. Dla magazynu pisać będzie kilkanaście osób.
Kiedy reaktywowany „Secret Service” wejdzie na rynek? - Dokładna data nie jest jeszcze ustalona, na pewno będzie to latem tego roku - mówi Robert Łapiński. Nie ujawnia, jaki będzie nakład i cena pisma - Te informacje są jeszcze w trakcie doprecyzowania i mocno zależą od dalszego przebiegu kampanii na PolakPotrafi.pl - wyjaśnia.
Dołącz do dyskusji: „Secret Service” zebrał już 116 tys. zł od fanów na powrót na rynek
gratulacje