Gwałtowny spadek sprzedaży audio CD
Według najnowszych badań Nielsen Soundscan, sprzedaż płyt audio CDwyraźnie spada. W tegorocznym okresie świątecznym sprzedano o 21%mniej albumów, niż w analogicznym czasie, w 2006 roku.
W latach 2002-2007 firmy fonograficzne zrzeszone w organizacjiRIAA (Recording Industry Association of America) zanotowały spadeksprzedaży o 11,6%. Dalszy wzrost popularności plików wolnych odpraw autorskich DRM, dostępnych za pomocą serwisów internetowych,prowadzi do stopniowego spadku sprzedaży tradycyjnych płyt. Kliencicoraz częściej rezygnują z zakupu CD z muzyką w formacie audio jakoświątecznego prezentu.
Co więcej, trudno już dziś mówić o "albumach" muzycznych. Takieserwisy jak iTunes, eMusic, czy Amazon MP3, pozwalają na nabyciepojedynczych utworów, według indywidualnych upodobań internautów.Wielkie koncerny muzyczne, które tradycyjnie strzegły prawautorskich, coraz częściej są zmuszone inwestować w Internecie.Decyzja firmy Warner o udostępnieniu utworów pozbawionych DRM nastronie Amazon MP3, potwierdza tę tendencję.
Źródło: Ars Technica
Dołącz do dyskusji: Gwałtowny spadek sprzedaży audio CD