SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Renesans Ad Servera reklamowego - sposób na obniżkę kosztów i atrybucję w świecie bez cookies

Decyzja Google o cofnięciu planu wyeliminowania plików 3rd Party Cookies oraz wprowadzeniu nowego, jeszcze niedookreślonego mechanizmu pozyskiwania zgody użytkownika na targetowanie budzi obawy o przyszłość pomiaru skuteczności kampanii w Internecie. Niepotrzebne. Istniejące narzędzia wzbogacone o funkcje wspierające świat bez cookie doskonale sobie poradzą. 

W tym kontekście nowoczesny ad server reklamowy staje się niezwykle istotny dla marketerów aktywne inwestujących w media digitalowe, pomagając lepiej zrozumieć skuteczność kampanii. Choć często postrzegany jest jako proste narzędzie pracujące w tle, dziś staje się kluczowy, szczególnie w pomiarze atrybucji, kontroli zasięgu i częstotliwości.

Dlaczego ad server jest tak istotny?

Serwery reklamowe istnieją niemal tak długo, jak Internet. To kluczowe narzędzia pozwalające reklamodawcom zarządzać, wyświetlać i śledzić reklamy. Co ważne, funkcjonowały one już przed erą 3rd party cookies. Dlaczego ad servery przetrwały próbę czasu w tak konkurencyjnej branży? Oto trzy najważniejsze powody.

Zarządzanie kreacjami

Dzięki ad serverom reklamodawcy mogą zarządzać kreacjami z jednego miejsca i w mgnieniu oka można wprowadzać aktualizacje dla wielu wydawców i platform. To znacząca automatyzacja procesu inwestycji w media. Nowoczesne serwery umożliwiają łączenie się z różnymi urządzeniami i kanałami, takimi jak display, video, audio, ekrany DOOH i Connected TV.

Transparentność i kontrola kosztów inwestycji w media

Ad server daje reklamodawcy potężne narzędzie do sprawdzania czy wydawcy popełnili błędy w raportowaniu. Dzięki funkcjom pomiarowym marketerzy zyskują własny “wykrywacz prawdy”, który jest kluczowy w rozmowach o jakości zakupionej powierzchni. Certyfikowane przez Media Rating Council (MRC) ad servery umożliwiają markom niezależne weryfikowanie liczby dostarczonych wyświetleń i ich jakości, zapewniając przejrzystość inwestycji w media.

Pomiar efektywności

Dzięki ad serverowi można uzyskać pełną kontrolę nad oceną wyników kampanii. Niezależnie od tego, czy chodzi o viewability, liczbę pełnych obejrzeń, wyświetleń czy kliknięć, zyskuje się jasny obraz kampanii, co pozwala na ciągłe ulepszanie wyników. Niezależnie od tego, czy monitoruje się jeden wskaźnik, czy zarządza wieloma, pełny widok kampanii stanowi wejście na inny poziom optymalizacji.

Jaki ocenić ryzyko braku ciasteczek w kampaniach?

W 2020 roku Google ogłosił plany wycofania 3rd party cookies w Chrome z początkowym terminem na 2023 rok. Od tego czasu termin ten był kilkakrotnie przesuwany, aż do lipca 2024 roku, kiedy Google postanowił je jednak pozostawić, ale wprowadzić w niedalekiej przyszłości nową mechanikę pozyskiwania zgód użytkowników. Przewidujemy, że po wprowadzeniu nowego mechanizmu 3rd party cookies będą niedostępne w około 90% ruchu w Internecie, co powinno wywrzeć wpływ na media mixy na całym świecie. Jak ta decyzja może wpłynąć na emisję kampanii internetowych i czy warto zmieniać swoja strategię identity, można przeczytać tutaj.

Wpływ 3rd Party cookies na efektywność kampanii omnichannel


Jak wybór odpowiedniego ad serwera pozwoli Ci zwiększyć pozycję konkurencyjną?

Wybór odpowiedniego serwera reklamowego pozwoli Ci lepiej wykorzystać potencjał reklamy online. Dzięki niemu możesz dokładniej mierzyć zasięg kampanii, częstotliwość wyświetleń i skuteczność reklam, a także uzyskać bardziej szczegółowe raporty. Umożliwia to stworzenie pełnego obrazu Twojej grupy odbiorców, integrując dane z różnych urządzeń i platform, zamiast gromadzić je osobno.

W obliczu wygaszania plików cookie reklamodawcy będą musieli skupić się na własnych danych. Informacje uzyskane bezpośrednio od użytkowników – na przykład odwiedziny na stronie, zapisy na newsletter czy rejestracje w aplikacji – staną się kluczowe dla precyzyjnego docierania do odbiorców i efektywności kampanii.

Holistyczny obraz danych własnych

Zyskując dostęp do ad serwera, przestajesz być tylko biernym obserwatorem własnej kampanii. Co więcej, w narzędziach takich jak Adform otrzymujesz dostęp do surowych danych kampanii. Te dane to skarb, który umożliwia łatwe modelowanie atrybucji i podniesienie poprzeczki w kampaniach online. Możesz zagłębić się w szczegóły kliknięć, wyświetleń i zdarzeń na stronie, które są prezentowane w formatach dostosowanych do płynnego dostępu API. Dzięki pełnej widoczności danych dysponujesz wszystkimi metrykami potrzebnymi do podejmowania świadomych decyzji i osiągania sukcesów.

Zacznij już dziś! To proste.

Przejście na własny ad server umożliwia reklamodawcom większą kontrolę i własność danych, co prowadzi do poprawy dokładności atrybucji i głębszego zrozumienia ścieżek konwersji użytkowników. Dodatkowo umożliwia reklamodawcom dostarczanie bardziej spersonalizowanych i istotnych doświadczeń reklamowych, co jednocześnie przekłada się na wyższą skuteczność kampanii. Proces wdrożenia własnego ad serwera nie jest trudny, zespół Adform zawsze wspiera taki proces, natomiast korzyści są nie do przecenienia.

O Adform
Adform to dostawca technologii do nowoczesnego marketingu. Wejdź na stronę www.adform.com, aby dowiedzieć się więcej.

Dołącz do dyskusji: Renesans Ad Servera reklamowego - sposób na obniżkę kosztów i atrybucję w świecie bez cookies

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl