„Fakt” liderem sprzedaży kioskowej, „DGP” przed „Rz”
W październiku br. najpopularniejszym dziennikiem pod względem sprzedaży w kioskach pozostał „Fakt”. Prawie wszystkie gazety zanotowały spadki, a najwięcej straciła „Rzeczpospolita”. Z kolei jedynym wzrostem pochwalić się mógł „Super Express”.
Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl, średnia sprzedaż egzemplarzowa wydań drukowanych „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska), czyli sprzedaż w samych kioskach i salonikach prasowych tej gazety w październiku 2013 roku wyniosła 320 446 egz. W porównaniu do października 2012 roku zmniejszyła się o 7,25 proc. W tym kanale dystrybucji rozchodziło się aż 98,82 proc. sprzedawanego nakładu tego dziennika.
Drugą pozycję zajął „Super Express” (Murator) ze średnim wynikiem na poziomie 154 241 egz., notując jedyny wzrost w zestawieniu - wyniósł on 0,73 proc. Z kolei ostatnia lokata podium należała do „Gazety Wyborczej” (Agora), której sprzedaż egzemplarzowa wydań drukowanych zmalała w ciągu roku o 14,48 proc. i wyniosła 123 264 egz.
W analizowanym okresie sprzedaż kioskowa „Super Expressu” stanowiła 99,49 proc. sprzedaży ogółem tego pisma (największy udział w zestawieniu), z kolei udział „Gazety Wyborczej” w tym kanale dystrybucji wyniósł 66,98 proc.
Z szóstego na siódme miejsce spadła „Rzeczpospolita” (Gremi Media). W październiku br. dziennik ten notował średnią sprzedaż egzemplarzową wydań drukowanych na poziomie 10 270 egz. Tytuł ten w tej kategorii zanotował największy spadek w rankingu, wynoszący 37,49 proc.
Sprzedaż kioskowa „Rz” stanowiła 16,36 proc. sprzedaży ogółem tego dziennika (najmniejszy udział w zestawieniu). Tytuł ten mógł się pochwalić największym udziałem prenumeraty w sprzedaży ogółem - wyniósł on 69,73 proc.
„Rzeczpospolita” zamieniła się miejscami z konkurencyjnym tytułem - „Dziennikiem Gazetą Prawną” (Infor Biznes), który znalazł się oczko wyżej, notując spadek o 13,77 proc. do 11 130 egz.
Wirtualnemedia.pl |
październik |
|||||||
ZKDP |
2013 |
2012 |
||||||
Tytuł |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Sprzedaż egz. wyd. druk. |
Prenum. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Sprzedaż egz. wyd. druk. |
Prenum. |
Fakt Gazeta Codzienna |
324 260 |
324 260 |
320 446 |
3 597 |
349 231 |
349 231 |
345 511 |
3 637 |
Super Express |
155 748 |
155 028 |
154 241 |
786 |
155 198 |
154 478 |
153 119 |
1 359 |
Gazeta Wyborcza |
208 021 |
184 019 |
123 264 |
58 901 |
241 467 |
219 065 |
144 134 |
72 926 |
Przegląd Sportowy |
36 586 |
36 586 |
35 484 |
742 |
40 297 |
40 297 |
39 339 |
851 |
Gazeta Polska Codziennie |
23 060 |
23 050 |
22 593 |
133 |
30 794 |
30 794 |
30 276 |
125 |
Dziennik Gazeta Prawna |
61 115 |
49 439 |
11 130 |
29 062 |
71 003 |
52 806 |
12 908 |
32 193 |
Rzeczpospolita |
82 345 |
62 785 |
10 270 |
43 777 |
104 317 |
74 775 |
16 428 |
53 707 |
Puls Biznesu |
16 218 |
11 488 |
1 892 |
7 293 |
17 804 |
12 266 |
2 110 |
8 224 |
Parkiet Gazeta Giełdy |
5 475 |
4 456 |
1 577 |
1 755 |
7 449 |
4 058 |
1 683 |
2 022 |
Dołącz do dyskusji: „Fakt” liderem sprzedaży kioskowej, „DGP” przed „Rz”