Duży spadek sprzedaży Dziennika i GW
W pierwszym miesiącu 2008 roku wzrosła sprzedaż największychdzienników ogólnopolskich m.in. "Faktu", "Super Expressu","Rzeczpospolitej" i "Gazety Prawnej". Na przeciwnym biegunieDziennik - spadek o ponad 23 proc. - i Gazeta Wyborcza.
Liderem sprzedaży ogółem dzienników ogólnopolskich pozostaje"Fakt", wydawany przez Axel Springer Polska. Sprzedaż gazety wstyczniu 2008 r. wyniosła 527 071 egzemplarzy, czyli o 2,9 proc.więcej niż w analogicznym okresie 2007 roku - wynika z najnowszychdanych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portalWirtualnemedia.pl.
Średnia sprzedaż drugiej "Gazety Wyborczej" (Agora) wyniosła 417344 egz. Jest to wynik o 12,5 proc. gorszy niż w styczniu 2007 (477373 egz.).
-Początek roku 2007 był wyjątkowy pod względem poziomu sprzedażyegzemplarzowej +Gazety+ ze względu na wprowadzoną wtedy ofertędwucenową. Sprzedaż +Gazety+ w styczniu 2008 w porównaniu z bardzowysokim ubiegłorocznym wynikiem jest oczywiście niższa, jeślinatomiast porównamy się ze styczniem 2006, jest wyższa o 9,5 proc.- powiedziała Katarzyna Kolanowska, dyrektor promocji"Gazety Wyborczej", komentując styczniowy spadeksprzedaży.
-Na sprzedaż +Gazety+ ma wpływ wiele czynników: sezonowość,temperatura życia politycznego, wydarzenia w kraju i na świecie,ale też oferta promocyjna i aktywność innych wydawców. W styczniu2008 +Gazeta+ sprzedawała o 256 tys. egz. więcej niż +Dziennik+ i260 tys. egz. więcej niż +Rzeczpospolita+. Dla nas fundamentalnejest utrzymanie średniego wysokiego poziomu sprzedaży +Gazety+ isporego dystansu do konkurencji - dodała.
Na trzecim miejscu utrzymał się tabloid "Super Express"(Murator) a dopiero na czwartej pozycji uplasował się "Dziennik"(Axel Springer Polska) - na rynku od 18 kwietnia 2006 - ze średniąsprzedażą 154 072 egz. (styczeń 2007 - 200 304 egz.).
Kolejne miejsce zajęła "Rzeczpospolita" - wzrost sprzedaży do149 382 egz. z poziomu 143 492 egz. rok wcześniej.
Tytuł | styczeń | |||
2008 | 2007 | |||
ZKDP | Średni nakład jednorazowy | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Sprzedaż ogółem |
Fakt | 697439 | 527071 | 658847 | 512025 |
GazetaWyborcza | 591854 | 417344 | 610986 | 477373 |
SuperExpress | 337225 | 203727 | 308845 | 197108 |
Dziennik | 290978 | 154072 | 321805 | 200304 |
Rzeczpospolita | 228604 | 149382 | 203109 | 143492 |
GazetaPrawna | 136789 | 100023 | 139744 | 93007 |
PrzeglądSportowy | 109283 | 59234 | 112216 | 62553 |
PulsBiznesu | 28529 | 19773 | 30161 | 19443 |
Parkiet | 26238 | 10768 | 25664 | 10300 |
Jeśli porówna się dane "miesiąc do miesiąca" to warto zauważyć dużyspadek sprzedaży "Gazety Wyborczej" i spory wzrost "GazetyPrawnej".
Tytuł | 2008/ 2007 | |||
styczeń | grudzień | |||
ZKDP | Średni nakład jednorazowy | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Sprzedaż ogółem |
Fakt | 697439 | 527071 | 691669 | 510067 |
GazetaWyborcza | 591854 | 417344 | 622646 | 440393 |
SuperExpress | 337225 | 203727 | 331732 | 201218 |
Dziennik | 290978 | 154072 | 300038 | 163339 |
Rzeczpospolita | 228604 | 149382 | 234731 | 144882 |
GazetaPrawna | 136789 | 100023 | 108883 | 76843 |
PrzeglądSportowy | 109283 | 59234 | 127343 | 60581 |
PulsBiznesu | 28529 | 19773 | 29889 | 20322 |
Parkiet | 26238 | 10768 | 26907 | 11245 |
Dołącz do dyskusji: Duży spadek sprzedaży Dziennika i GW