ZKDP: Wydawca „W sieci” nieściśle podał pierwsze dane o sprzedaży
Spółka Fratria, wydawca tygodnika „W sieci” w ostatnich dwóch komunikatach prasowych zaprezentowała dane własne o sprzedaży tego tytułu niezgodnie z regulaminem ZKDP.
W komunikacie Fratrii z 18 stycznia br. podano, że „sprzedaż pierwszych numerów tygodnika „W sieci” przekroczyła 120 tysięcy egzemplarzy”, a w kolejnym komunikacie, wysłanym dwa dni później, dodano, że „dane z 7 stycznia wskazują na sprzedaż tygodnika na poziomie 127 tys. egz.”. Dane te zaprezentowano jednak niezgodnie z punktem 23. regulaminu kontroli ZKDP.
- Wydawca nie spełnił pewnych wymogów prezentacji danych własnych, nie podał okresu, którego one dotyczą, a w deklaracjach ZKDP nie ma takiej rubryki jak sprzedaż (jest np. sprzedaż ogółem czy rozpowszechnianie płatne razem – przyp.), ale został już poinformowany jak we właściwy sposób korzystać z danych ZKDP. Jest to nowy wydawca, który należy do ZKDP od 18 grudnia 2012 roku. - dowiedzieliśmy się w dziale kontroli ZKDP.
Dopiero w odpowiedzi na nasze pytania Fratria podała, że wspomniana liczba 120 tys. egz. dotyczyła czterech pierwszych numerów „W sieci”, zaś 127 tys. egz. było prognozą sprzedaży wydania piątego.
Dołącz do dyskusji: ZKDP: Wydawca „W sieci” nieściśle podał pierwsze dane o sprzedaży