Wzrost sprzedaży komputerów w Azji
W IV kwartale minionego roku sprzedaż pecetów na kontynencie azjatyckim (wykluczając Japonię) zwiększyła się o 21 procent w ujęciu rocznym do poziomu 18,1 miliona urządzeń.
W całym ubiegłym roku w omawianym regionie sprzedano 66,6 miliona komputerów (wzrost o 20,9 procenta w porównaniu z rokiem 2006) - informuje agencja Reuters, powołując się na dane firmy badawczej IDC.
W ostatnich trzech miesiącach 2007 roku liderem sprzedaży komputerów w Azji była chińska firma Lenovo, która zanotowała 19,6 procenta udziałów w rynku i wzrost o 25,9 procenta pod względem liczby sprzedanych komputerów w porównaniu z IV kwartałem 2006 roku.
Za Lenovo znalazły się kolejno: Hewlett-Packard (13,8 procenta udziałów w rynku, wzrost liczby sprzedanych komputerów o 45,6 procenta), Dell (8,4 procenta, wzrost o 39 procent), Acer 6,4 procenta, wzrost o 45 procent) oraz chiński producent Founder (4,9 procenta, wzrost o 5,2 procenta).
źródło: Reuters
Dołącz do dyskusji: Wzrost sprzedaży komputerów w Azji