SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

“Wprost” drożeje. Kosztuje tyle co “Polityka” i “Newsweek”

Tygodnik “Wprost” (AWR “Wprost”) od najnowszego wydania, które ukazało się w poniedziałek 30 września br., kosztuje już 5,90 zł, czyli tyle samo co “Polityka” i “Newsweek”. Wydawca analizuje też, czy podnieść cenę “Tygodnika Do Rzeczy”.

Dotąd “Wprost” ukazywał się w cenie 5 zł. - Podwyżka wynika ze wzrostu kosztów wydawniczych i dążenia do zachowania jak najwyższej jakości merytorycznej. Pierwszy numer w nowej cenie ma 140 stron (ostatnio “Wprost” liczył po 100 stron - przyp.red.). Nowa cena pozwoli nam częściej zwiększać objętość pisma i dostarczać ciekawszych materiałów - mówi nam Anna Pawłowska-Pojawa, PR manager PMPG, właściciela AWR “Wprost”.

W połowie sierpnia br. cenę z 5 zł na 5,90 zł podniosła “Polityka” (Polityka). Z danych własnych wydawnictwa wynika, że jej pierwszy numer po podwyżce sprzedał się w liczbie 135 tys. egz., a kolejny miał sprzedaż na poziomie 126 tys. egz. (w I półroczu br. średnia sprzedaż ogółem tygodnika wyniosła 125 409 - poznaj szczegóły). Natomiast w połowie września br. z 5 zł do 5,90 zł wzrosła cena wydawanego przez Ringier Axel Springer Polska tygodnika “Newsweek Polska” (więcej na ten temat).

Z kolei na początku lipca br. z 3,90 zł na 4,95 zł została podniesiona tygodnika “W Sieci” (Fratria). Wydawca podwyżkę powiązał z poszerzeniem objętości pisma o 16 stron, na których początkowo drukowano dodatki tematyczne, a od września br. dodatek kulturalny z programem telewizyjnym (dowiedz się więcej)

Natomiast konkurencyjny dla “W Sieci” konserwatywny “Tygodnik Do Rzeczy”, który wydaje należąca do PMPG spółka Orle Pióro, kosztuje cały czas 3,95 zł. Czy także zdrożeje? - Kończymy w tej sprawie analizy. Na razie cena pozostaje bez zmian - mówi nam Pawłowska-Pojawa.

W tym roku ceny podniosły też dwa inne tygodniki opinii. Lider sprzedaży ogółem w segmencie, czyli “Gość Niedzielny” (Wydawnictwo Kurii Metropolitalnej Gość Niedzielny), zdrożał pod koniec stycznia br. i obecnie kosztuje 4,50 zł (wcześniej 4 zł). Natomiast z początkiem maja br. z 3,90 zł do 4,90 zł podniesiona została cena „Uważam Rze” (Gremi Media).

 

Dołącz do dyskusji: “Wprost” drożeje. Kosztuje tyle co “Polityka” i “Newsweek”

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
@bezczelny
Sprzedaż "Wprost" spada, a cena rośnie - dziwne. Może będą dodawać plaster wołowiny na styropianowej tacy? :)
odpowiedź
User
mhm
"Tygodnik “Wprost” (AWR “Wprost”) od najnowszego wydania, które ukazało się w poniedziałek 30 września br., kosztuje już 5,90 zł, czyli tyle samo co “Polityka” i “Wprost”. Wydawca analizuje też, czy podnieść cenę “Tygodnika Do Rzeczy”."

wprost kosztuje tyla samo co Wprost, wow
odpowiedź
User
rob
z taka sprzedaż Wprost już czeka tylko jedno...nieuniknione__spadamy!
odpowiedź