SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Wavemaker w Polsce bez 22 proc. przychodów i 26 pracowników

W ub.r. przychody agencji mediowej Wavemaker, należącej do koncernu WPP, zmalały o 22,1 proc. do 609,96 mln zł, a zysk netto - z 5,42 do 1,64 mln zł. Zatrudnienie w firmie spadło o 26 pracowników.

Przychody agencji Wavemaker z usług mediowych zmalały rok do roku z 753,91 do 584,68 mln zł, a te z prowizji - z 29,28 do 24,71 mln zł. Wpływy krajowe poszły w dół z 722,97 do 535,91 mln zł, a te zagraniczne zwiększyły się z 60,22 do 73,48 mln zł.

Wavemaker stracił obsługę Nestle

Agencja w sprawozdaniu złożonym w KRS jako swoich głównych klientów w ub.r. wymieniła Huawei, USP Zdrowie, Jeronimo Martins Polska i IKEA. Natomiast z początkiem ub.r. straciła obsługę Nestle Polska na rzecz UM Thrive należącego do Grupy IPG Mediabrands. Ponadto, jak podano w raporcie, „budżety niektórych klientów uległy zmniejszeniu, co zostało spowodowane Covid-19”.

Firma zaznaczyła, że starała się dywersyfikować źródła przychodów. - Zarząd spółki kontynuuje prace nad rozwojem w obszarach danych i mediów cyfrowych, co jest odzwierciedlone w rosnącym udziale przychodów ze sprzedaży z usług związanych z kampaniami w mediach digital oraz badań - opisano.

Wpływy Wavemaker od innych firm z koncernu WPP prawie się podwoiły, rosnąc z 15,02 do 29,72 mln zł. - W roku 2020 był kontynuowany model profit-sharing od udziałowca GroupM, który świadczy usługi w zakresie organizacji internetowych kampanii reklamowych oraz zakupu kampanii radiowych, kinowych i outdoorowych - wyliczono w sprawozdaniu.

Ubyło 26 pracowników

Wydatki operacyjne Wavemaker zmniejszyły się o 20,7 proc., z 789,6 do 626,16 mln zł. Koszty usług obcych (czyli głównie zakupu powierzchni i czasu reklamowego) poszły w dół z754,87 do 597,64 mln zł.

Z kolei nakłady na wynagrodzenia zmalały z 24,34 do 20,86 mln zł, a na ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia pracownicze - z 6 do 5,28 mln zł.

W ub.r. przeciętne zatrudnienie etatowe w firmie wynosiło 167 pracowników, wobec 193 rok wcześniej. - W roku 2020 została przeprowadzona restrukturyzacja zatrudnienia działów klienckich jak i działów wsparcia - podała spółka.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

Wydatki na zużycie materiałów i energii spadły z 937,3 do 588,5 tys. zł, na amortyzację - z 1,09 mln zł do 796,5 tys. zł, a pozostałe koszty rodzajowe - z 1,96 mln zł do 716,5 tys. zł.

W sprawozdaniu agencja poinformowała, że „zostały podjęte działania mające na celu ograniczenie pośrednich kosztów operacyjnych do niezbędnego minimum a planowane inwestycje zostały odłożone na kolejne lata”.

Zysk w dół

Strata sprzedażowa Wavemaker pogłębiła się z 6,4 do 16,2 mln zł. Z kolei zysk operacyjny zmalał z 8,97 do 2,57 mln zł, zysk brutto - z 7,98 do 2,38 mln zł, a zysk netto - z 5,42 do 1,64 mln zł.

Bezpośrednio 100 proc. udziałów Wavemaker ma spółka GroupM.

Dołącz do dyskusji: Wavemaker w Polsce bez 22 proc. przychodów i 26 pracowników

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Miszon
To jest trochę tak z biznesami opartymi na jednym dużym kliencie, odchodzi i się wszytko sypie. GroupM mi nie szkoda, oni zawsze byli aroganccy.
odpowiedź
User
Piotr
Ktoś mi powie jak to działa? 500 000 000 przychodów i zysk 1,5 mln zł?
odpowiedź
User
ziko
czyli w zasadzie agencja dopłaca do większości biznesów dumpingując?, albo ma za wysokie koszty działania. To już lepiej założyć biznes influencerski jak Chodakowska czy inny Blowek.
odpowiedź