SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Kolejna wpadka techniczna Viaplay. Mecze musieli komentować dziennikarze Canal+ Sport

W sobotę platforma Viaplay zaliczyła kolejną usterkę techniczną przy transmisjach z angielskiej ligi piłkarskiej: w czasie meczów pokazywanych w Canal+ nie było dźwięku. Drugą połowę skomentował dziennikarz Canal+ Sport.

Fot. twitter.com/grande2137 Fot. twitter.com/grande2137

W stacjach Canal+ w ramach sublicencji pokazywane są dwa najciekawsze mecze z każdej kolejki Premier League. Przy czym Viaplay zapewnia nie tylko wideo i dźwięk ze stadionów, lecz także oprawę komentatorską.

Inaczej zdarzyło się w sobotę podczas meczu Arsenal - Tottenham rozpoczętego o godz. 13:30: w czasie pierwszej połowy nie było dźwięku. - Na C+Sport 2 derby Londynu bez komentarza i jakiegokolwiek dźwięku. Tak ma być czy jakaś awaria? Tylko pytam. Wiem, że komentarz jest w tym sezonie z Viaplay, ale tym razem zupełna cisza. Coś się zmieniło? - spytał na Twitterze dziennikarz „Przeglądu Sportowego” Robert Błoński.

Na pasku o dołu ekranu pojawił się komunikat: „Brak dźwięku na meczu Arsenal - Tottenham jest niezależny od Canal+.”

- Ponieważ nie możemy sobie pozwolić na to, by nasi Widzowie także drugą połowę oglądali w ciszy, na dalszy ciąg meczu Arsenal - Tottenham zapraszamy z komentarzem Marcina Roslonia do @CANALPLUS_SPORT @canalplusonline - poinformował na Twitterze Michał Kołodziejczyk, szef redakcji sportowej Canal+ Polska.

Dziennikarze Canal+ skomentowali też drugi sobotni mecz pokazywany prze nadawcę: Liverpoool - Brighton.

Seria usterek Viaplay, skargi do UOKiK

Od początku bieżącego sezonu ligi angielskiej Viaplay miała szereg problemów technicznych. Subskrybenci narzekali już na to w czasie pierwszej kolejki rozegranej na początku sierpnia. Viaplay radziła im, jakie ustawienia powinni wybrać w swoich urządzeniach. Użytkownicy zwracali też uwagę, że takich usterek nie było w stacjach Canal+, które w ramach umowy sublicencyjnej pokazują po dwa najciekawsze mecze z każdej kolejki ligi angielskiej.

Duże problemy techniczne powtórzyły się w pierwszy weekend września. Viaplay zaproponowała subskrybentom, którzy zgłosili takie usterki, 25 proc. zniżki na kolejną płatność.

Skargi w tej sprawie skierowano do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. - Konsumenci wskazywali na problemy techniczne (przerwy w dostępie do usługi, buforowanie transmisji, przycinanie obrazu) uniemożliwiające im dostęp do usługi i oglądanie w czasie rzeczywistym treści, za które zapłacili. Skarżyli się też, że składane w takiej sytuacji reklamacje są odrzucane lub spółka oferuje im niesatysfakcjonujący rabat w opłacie za subskrypcję na kolejny miesiąc. Prezes UOKiK wystąpił do przedsiębiorcy o wyjaśnienia - przekazał departament komunikacji Urzędu portalowi Wirtualnemedia.pl. Przez dwa miesiące do Urzędu wpłynęło ok 50 skarg.

Viaplay w Polsce od ponad roku

Platforma Viaplay została uruchomiona w Polsce w sierpniu ub.r. Od roku oprócz Ligi Konferencji i Ligi Europy pokazuje m.in. ligę niemiecką. Pod koniec roku zaczęła transmitować gale KSW, w sierpniu br. - angielską ligę piłkarską, a od przyszłego roku będzie na niej można oglądać wyścigi Formuły 1.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

W sierpniu poinformowała, że z początkiem marca 2023 roku miesięczna opłata wzrośnie 34 do 55 zł. Jednocześnie wprowadziła roczny pakiet kosztujący 399 zł, czyli 32,25 zł miesięcznie. Nowy pakiet można wykupić do końca grudnia. - Nieustannie inwestujemy w rozwój serwisu streamingowego Viaplay by spełniać wysokie oczekiwania naszych klientów, dlatego też nasza oferta jest odpowiednio dostosowywana - tłumaczyło portalowi Wirtualnemedia.pl biuro prasowe Viaplay.

Na koniec czerwca br. z Viaplay korzystało o 5,549 mln płacących użytkowników, co wobec 3,287 mln rok wcześniej oznacza wzrost o 69 proc. Tylko w minionym kwartale platforma pozyskała 766 tys. subskrybentów, z czego 459 tys. w krajach skandynawskich, a 307 tys. na pozostałych rynkach: w Polsce, Holandii i krajach bałtyckich.

W sprawozdaniu z drugiego kwartału Viaplay Group poinformowała o podwyższeniu celów biznesowych na koniec br. dla swojej działalności poza Skandynawią. Oczekiwaną liczbę subskrybentów Viaplay na tych rynkach zwiększono z 2,2 do 2,5 mln, co przekłada się na wzrost prognozowanej łącznej bazy klientów z 7 do 7,3 mln.

Dołącz do dyskusji: Kolejna wpadka techniczna Viaplay. Mecze musieli komentować dziennikarze Canal+ Sport

12 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Taka prawda
Jakim trzeba być idiotą i durniem by opłacać Viaplay już bym wolał za tą kasę kupić sobie pizzę i obejrzeć naziemną
0 0
odpowiedź
User
Gie
Może trzeba pisać komentarze na mediach społecznościowych centrali Viaplay a nie naszych polskich?
0 0
odpowiedź
User
Baster
Jeszcze te całe Viapley uszami wyjdzie canal + na infolini zwalali na canal + a tu jest winę Viapley zady
0 0
odpowiedź