„Świat Wiedzy” na czele. „Newsweek Historia” wyprzedził „W Sieci Historii”
W lipcu br. liderem sprzedaży ogółem wśród miesięczników popularnonaukowych był „Świat Wiedzy”. Natomiast wśród tytułów historycznych na pierwsze miejsce awansował „Newsweek Historia”.
Sprzedaż ogółem popularnonaukowego miesięcznika „Świat Wiedzy” (Wydawnictwo Bauer) w lipcu 2015 roku wyniosła 110 433 egz. W porównaniu do analogicznego okresu 2014 roku była ona wyższa o 4,77 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. Jednocześnie był to jedyny wzrost w zestawieniu miesięczników popularnonaukowych i historycznych.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugą pozycję zajął wydawany przez Grupę Burda miesięcznik „Focus”. Jego wynik sprzedażowy zmniejszył się w skali roku o 25,23 proc. i wyniósł 70 494 egz.
Trzecie miejsce zajął miesięcznik „21. Wiek” (Amconex). Pismo to zanotowało największy spadek sprzedaży ogółem w zestawieniu pism popularnonaukowych i historycznych, wynoszący 28,45 proc. do poziomu 6 649 egz.
Natomiast wśród miesięczników o tematyce historycznej w analizowanym okresie na pozycję lidera awansował „Newsweek Historia” (Ringier Axel Springer Polska). Jego sprzedaż ogółem wyniosła 24 960 egz., po spadku o 9,64 proc.
Zaś na drugie miejsce spadł magazyn „W Sieci Historii” (Fratria), którego sprzedaż ogółem w badanym miesiącu zmalała o 23,84 proc. do 22 862 egz.
ZKDP |
lipiec |
|||||
Wirtualnemedia.pl |
2015 |
2014 |
||||
Tytuł |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Świat Wiedzy |
159 977 |
110 433 |
110 433 |
159 973 |
105 410 |
105 410 |
Focus Poznać i Zrozumieć Świat |
133 115 |
70 860 |
70 494 |
166 970 |
94 327 |
94 277 |
21. Wiek |
13 040 |
6 649 |
6 649 |
20 962 |
9 293 |
9 293 |
Wirtualnemedia.pl |
||||||
Newsweek Polska Historia |
44 990 |
25 056 |
24 960 |
59 998 |
27 623 |
27 623 |
W Sieci Historii |
59 228 |
22 892 |
22 862 |
59 939 |
30 118 |
30 018 |
W lipcu br. w porównaniu do czerwca br. wszystkie pisma popularnonaukowe i historyczne odnotowały wzrosty sprzedaży ogółem, a najwięcej w tym ujęciu zyskał „Focus” - było to 29,73 proc.
ZKDP |
2015 |
|||||
Wirtualnemedia.pl |
lipiec |
czerwiec |
||||
Tytuł |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Świat Wiedzy |
159 977 |
110 433 |
110 433 |
159 986 |
100 202 |
100 202 |
Focus Poznać i Zrozumieć Świat |
133 115 |
70 860 |
70 494 |
110 020 |
54 854 |
54 338 |
21. Wiek |
13 040 |
6 649 |
6 649 |
12 851 |
6 204 |
6 204 |
Wirtualnemedia.pl |
||||||
Newsweek Polska Historia |
44 990 |
25 056 |
24 960 |
45 996 |
20 572 |
20 478 |
W Sieci Historii |
59 228 |
22 892 |
22 862 |
60 734 |
21 338 |
21 308 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „Świat Wiedzy” na czele. „Newsweek Historia” wyprzedził „W Sieci Historii”