Strategy Analytics: wideo z internetu na ekranach TV w 42 mln domów w USA i Europie
Liczba gospodarstw domowych w USA i Europie, w których wykorzystuje się internet do oglądania programów telewizyjnych i filmów na ekranie telewizora sięgnęła ponad 42 milionów - wynika z badania Strategy Analytics.
Tego typu rozrywka jest dwa razy popularniejsza za oceanem niż na naszym kontynencie. W ciągu 30 dni poprzedzających badanie treści z internetu w telewizorze oglądało 20 proc. respondentów z USA, w porównaniu do 10 proc. z Europy.
Amerykanie najchętniej oglądają internetowe treści w telewizorze za pośrednictwem konsol do gier wideo, podczas gdy Europejczycy preferują połączenie peceta z odbiornikiem TV przy użyciu kabla HDMI. W obu regionach często wykorzystuje się także streaming poprzez domową sieć oraz odtwarzacze Blu-ray z dostępem do internetu.
Badanie zostało przeprowadzone drogą internetową w lipcu 2011 r. Udział wzięło 2000 respondentów z USA i 2801 z Europy w wieku od 15 do 74 lat.
Dołącz do dyskusji: Strategy Analytics: wideo z internetu na ekranach TV w 42 mln domów w USA i Europie