Snapchat wprowadza opłaty za archiwalne wiadomości
W ostatniej aktualizacji aplikacja Snapchat wprowadziła funkcję Lenses do modyfikacji zdjęć, wirtualne nagrody Trophies i opcję podglądu starszych wiadomości za cenę 0,99 dolara.
W oficjalnym komunikacie Snapchat podkreśla, że nowa aktualizacja jego aplikacji należy do najistotniejszych w historii platformy funkcjonującej od 2011 r.
Pierwszą z nowości jest funkcja o nazwie Lenses. Jest to rozwiązanie, które za pomocą siedmiu wbudowanych filtrów pozwala na ożywienie fotografii wykonanych przez użytkownika w trybie selfie. Użycie odpowiedniego filtra może spowodować na przykład, że wizerunek konkretnej osoby będzie wyglądał na starszy niż w rzeczywistości, możliwe jest też dodawanie do zdjęcia animacji bądź dźwięków.
Kolejnym nowym elementem w Snapchacie są Trophies - system wirtualnych nagród i upominków, które użytkownik otrzymuje w zamian za rozmaite aktywności na platformie (na przykład wykonanie zdjęcia z użyciem lampy błyskowej). Zgromadzone na koncie trofea użytkownicy aplikacji mogą wymieniać pomiędzy sobą.
Najważniejszą zmianą, którą zdecydował się wprowadzić Snapchat, jest pierwszy element wewnętrznych mikropłatności. Wraz z najnowszą aktualizacją możliwe jest uzyskanie dostępu do wiadomości, które przyszły na konto użytkownika, ale już zniknęły (idea Snapchata opiera się na tym, że treści na ekranie są dostępne jedynie przez 10 sekund, po czym stają się niewidoczne).
Obecnie płacąc 0,99 dolara, użytkownik może obejrzeć jeszcze raz trzy starsze wiadomości na swoim koncie. Jest jednak ograniczenie: można zobaczyć trzy różne wiadomości, a nie np. trzykrotnie i tę samą. Wcześniej Snapchat oferował za darmo możliwość zobaczenia w ciągu jednego dnia jednej archiwalnej wiadomości, która pojawiła się na koncie w ciągu ostatnich dwóch lat.
Snapchat to funkcjonująca w internecie od 2011 r. aplikacja pozwalająca przesyłać teksty, zdjęcia i filmiki automatycznie kasowane po kilku sekundach. Snapchat nie podaje szczegółów dotyczących liczby swoich użytkowników. Według przecieków w październiku 2014 r. osiągnęła ona poziom 100 mln internautów. Oficjalnie wiadomo jedynie, że każdego dnia za pomocą Snapchata wysyłanych jest ok. 700 mln wiadomości, a połowa użytkowników aplikacji to osoby poniżej 25. roku życia. Obecnie Snapchat jest wyceniany na poziomie ok. 15 mld dol. i wciąż poszukuje środków w nowych rundach finansowania.
Podobnie jak Facebook, Snapchat notuje od kilku miesięcy dynamiczny wzrost popularności treści wideo w aplikacji. Według informacji podanych na początku września br. platforma notuje obecnie cztery miliardy odsłon klipów wideo każdego dnia (zobacz szczegóły).
Dołącz do dyskusji: Snapchat wprowadza opłaty za archiwalne wiadomości