Rekordowe nakłady na reklamę internetową w USA po wzroście o 16 proc.
W I kwartale br. wydatki na reklamę internetową w USA osiągnęły rekordowy poziom 13,3 miliarda dolarów. - Ten wynik potwierdza rosnące znaczenie interaktywnego modelu zachowań odbiorców i cyfrowego sposobu życia - komentuje Randall Rothenberg, szef IAB.
O rekordzie w wydatkach przeznaczonych przez marki na reklamę internetową w Stanach Zjednoczonych poinformowano w raporcie opublikowany przez firmy IAB oraz PwC US. Wynika z nich, że w I kwartale br. przychody z reklamy cyfrowej na amerykańskim rynku wzrosły o 16 proc. w porównaniu z takim samym okresem roku ubiegłego, który także był rekordowy i zamknął się kwotą 11,4 mld dol.
- Cyfrowe ekrany stały się niekwestionowaną częścią życia współczesnych konsumentów - podkreślił w komentarzu do raportu Randall Rothenberg, CEO IAB. - W ślad za tym interaktywny model odbierania przekazu reklamowego odgrywa coraz większą rolę w segmencie marketingowym. Stąd właśnie rekordowy rezultat w internetowych wydatkach reklamowych.
Rothenbergowi wtóruje David Silverman, partner w PwC US. - Widoczny z roku na rok wzrost wydatków na segment digital to rezultat rosnącego zaangażowania agencji w cyfrowy marketing - zaznacza Silverman. - Dla wszystkich uczestników rynku jest już jasne, że internet jest tak samo ważnym polem do działania dla reklamodawców jak inne, bardziej tradycyjne formy reklamy.
Dołącz do dyskusji: Rekordowe nakłady na reklamę internetową w USA po wzroście o 16 proc.