SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Rebranding w ciągu 5 lat przeprowadziło 38 proc. firm

W okresie ostatnich 5 lat więcej niż jedna trzecia przedsiębiorstw zdecydowała się na rebranding, którego najczęstszym powodem jest chęć odświeżenia marki. Co czwarta firma posiada identyfikację wizualną starszą niż 10 lat - wynika z badania Ipsos.

38 proc., ankietowanych firm przyznało, że w ciągu ostatnich 5 lat podjęło działania rebrandingowe.

Najczęściej na zmianę wizualizacji decydowały się branże FMCG (33 proc.), telekomunikacja (13 proc.), handel i dystrybucja (13 proc.) oraz sektor produkcyjny (13 proc.).

36 proc. przebadanych firm rebranding przeprowadziło od 5 do 10 lat temu. Z kolei odsetek przedsiębiorstw, których identyfikacja wizualna jest młodsza niż 5 lat stanowi 33%, natomiast 28 proc. respondentów przyznało, że jest ona starsza niż 10 lat.

Najczęstszą przyczyną rebrandingu są kwestie wizerunkowe, na które wskazało 80% badanych firm. W dużo mniejszym stopniu o podjęciu takich działań decydują zmiany w strukturze organizacyjnej oraz zmiana strategii biznesowej (po 7 proc.).

Badanie zostało zrealizowane przez agencję badawczą Ipsos na zlecenie Grupy OEX w październiku 2012 r. metodą CATI na próbie 239 osób z dużych przedsiębiorstw.

Dołącz do dyskusji: Rebranding w ciągu 5 lat przeprowadziło 38 proc. firm

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl