SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Polska reklama online: dominują double billbord, rectangle i preroll

Na polskim rynku najwięcej emisji kreacji online odnotowuje się w branżach: handlowej, telekomunikacyjnej i finansowej. Te same branże są w pierwszej trójce rankingu udziału kampanii realizowanych online. Natomiast najczęściej wykorzystywanymi formatami kreacji reklamowych w internecie są double billbord, rectangle oraz preroll - wynika z badania gemiusAdMonitor.

W III kwartale 2011 r. najwięcej emisji kampanii online odnotowano w branży handlowej (24,4 proc.), telekomunikacyjnej (20,3 proc.) oraz finansowej (15,7 proc.). To kolejny kwartał, gdzie dla wymienionych branż odnotowano największy udział emisji reklam online.

Sektory, w których odnotowano najwięcej emisji

Źródło: Raport gemiusAdMonitor za II i III kwartał 2011 r.

Autorzy raportu przeanalizowali, w których z branż kampanie online osiągają najwyższe średnie wskaźniki CTR (Click Through Ratio). W III kwartale 2011 r. były to: "czas wolny" (1,72 proc.), "higiena i pielęgnacja" (1,2 proc.) oraz "żywność" (0,78 proc.). Dla porównania w II kwartale najwyższe wskaźniki CTR odnotowano w branży "podróże i turystyka, hotele i restauracje" (0,71 proc.), "higiena i pielęgnacja" (0,71 proc.) oraz "żywność" (0,68 proc.).

W III kwartale najpopularniejszą formą kreacji reklamowych online był (podobnie jak w II kw.) double billbord 750x200 (35,5 proc.). Na kolejnych miejscach pod względem częstości użycia wśród wszystkich kreacji uplasowały się rectangle 300x250 (13,4 proc.) oraz preroll stosowany w reklamie wideo (11,7 proc.).

Z kolei najwyższy wskaźnik CTR odnotowano dla takich kreacji reklamowych, jak preroll (1,94 proc.), tapeta (1,75 proc.) oraz poplayer (1,67 proc.).

W III kwartale, w stosunku do poprzednich, odnotowano wzrost średnich wartości CTR zarówno dla najpopularniejszych form kreacji, jak i analizowanych branż, z których wywodzą się reklamodawcy.

Raport gemiusAdMonitor przygotowywany jest na podstawie danych zgromadzonych w badaniu gemiusDirectEffect.

Dołącz do dyskusji: Polska reklama online: dominują double billbord, rectangle i preroll

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Jerry
Chciałbym zwrócić uwagę na ciekawy model rozliczeń za kampanie reklamowe. Chodzi tu o reklamę wydajnościową. Tutaj płaci się za efekty (akcje wykonane przez użytkowników), a nie odsłony, albo kliknięcia. Jedną z firm oferujących takie usługi jest zanox, który niedługo wprowadzi nową platformę sprzedaży - marketplace. Myślę, że warto się przerzucić i zmniejszyć koszty :)
0 0
odpowiedź