Polsat nowym liderem. Oglądalność TVP1 spadła o 20 proc., w grupie komercyjnej do 6,66 proc.
W maju br. najchętniej oglądaną stacją w naszym kraju był Polsat. Z miejsca pierwszego na trzecie spadła TVP1, która w grupie komercyjnej przegrała także z TVP2. Ratingowym hitem miesiąca był serial „M jak miłość”.
Pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych w maju 2016 roku należało do Polsatu, który awansował z miejsca drugiego. Średni dobowy udział tego kanału względem maja 2015 roku jednak zmalał o 6,31 proc. i wyniósł 11,28 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.
Z trzeciej na drugą pozycję awansował TVN, którego udział w analizowanym okresie jednak zmniejszył się o 3,37 proc. do 10,31 proc.
Na ostatnią lokatę podium spadła z kolei TVP1. Jej wynik w porównaniu do maja 2015 roku zmalał o 19,83 proc. do 10,19 proc. Jednocześnie była to największa strata w czołowej dwudziestce rankingu.
Czwarte miejsce przypadło TVP2 (9,15 proc. udziału; do góry o 0,22 proc.).
Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” zmalał z 44,55 proc. w maju 2015 roku do 40,93 proc. w maju 2016 roku.
Na piątym miejscu zestawienia (po awansie z szóstej lokaty) uplasował się TVN24, którego udział wyniósł 3,87 proc., po wzroście o 16,92 proc. - największym w top 10.
W czołowej dziesiątce znalazły się jeszcze takie stacje, jak: TV4 (3,45 proc.; wzrost o 9,87 proc.), TV Puls (3,42 proc.; do góry o 18,75 proc.), TVN7 (3,10 proc.; - 3,73 proc.), TVP Info (3,09 proc.; - 16,94 proc.) i Puls 2 (1,92 proc.; + 33,33 proc.).
Największym wzrostem w top 20 pochwalić się mogła stacja TV6, która zajęła miejsce dwunaste. Jej wynik zwiększył się o 41,82 proc. do 1,56 proc.
Wszyscy 4+ |
01.05 - 31.05.2015 |
01.05 - 31.05.2016 |
Dynamika |
|||
Lp. |
Stacja |
AMR |
SHR % |
AMR |
SHR % |
W pkt. proc. |
1 |
Polsat |
752 984 |
12,04% |
662 897 |
11,28% |
-6,31% |
2 |
TVN |
667 616 |
10,67% |
605 863 |
10,31% |
-3,37% |
3 |
TVP1 |
795 429 |
12,71% |
598 859 |
10,19% |
-19,83% |
4 |
TVP2 |
571 310 |
9,13% |
537 755 |
9,15% |
0,22% |
5 |
TVN24 |
206 921 |
3,31% |
227 424 |
3,87% |
16,92% |
6 |
TV4 |
196 267 |
3,14% |
202 501 |
3,45% |
9,87% |
7 |
TV PULS |
180 332 |
2,88% |
200 819 |
3,42% |
18,75% |
8 |
TVN7 |
201 333 |
3,22% |
182 320 |
3,10% |
-3,73% |
9 |
TVP INFO |
232 474 |
3,72% |
181 587 |
3,09% |
-16,94% |
10 |
Puls 2 |
90 365 |
1,44% |
112 716 |
1,92% |
33,33% |
11 |
TTV |
84 358 |
1,35% |
95 409 |
1,62% |
20,00% |
12 |
TV6 |
68 795 |
1,10% |
91 560 |
1,56% |
41,82% |
13 |
TVP Seriale |
81 987 |
1,31% |
87 842 |
1,49% |
13,74% |
14 |
Polsat2 |
89 330 |
1,43% |
85 999 |
1,46% |
2,10% |
15 |
TVP Rozrywka |
68 463 |
1,09% |
67 633 |
1,15% |
5,50% |
16 |
Polsat News |
76 581 |
1,22% |
64 008 |
1,09% |
-10,66% |
17 |
Stopklatka |
52 545 |
0,84% |
61 585 |
1,05% |
25,00% |
18 |
TVP3 |
62 637 |
1,00% |
58 454 |
0,99% |
-1,00% |
19 |
Polo TV |
56 912 |
0,91% |
50 243 |
0,86% |
-5,49% |
20 |
TVP ABC |
42 718 |
0,68% |
44 964 |
0,77% |
13,24% |
Udział będącego liderem Polsatu wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 wyniósł 13,19 proc., po spadku o 2,80 proc. Drugie miejsce należało do TVN. Jego wynik w maju br. zwiększył się o 1,05 proc. do 12,50 proc.
Z miejsca czwartego na ostatnią pozycję podium awansowała TVP2 (7,94 proc udziału; jednak w dół o 0,50 proc.). Natomiast na czwartą lokatę spadła TVP1 (6,66 proc., w dół o 27,84 proc. - największy spadek w zestawieniu top 20).
Największym wzrostem w czołowej dwudziestce pochwalić się mógł Discovery Channel - jego wynik poszedł do góry o 38,46 proc. do 0,90 proc.
Wszyscy 16-49 |
01.05 - 31.05.2015 |
01.05 - 31.05.2016 |
Dynamika |
|||
Lp. |
Stacja |
AMR |
SHR % |
AMR |
SHR % |
W pkt. proc. |
1 |
Polsat |
336 609 |
13,57% |
301 044 |
13,19% |
-2,80% |
2 |
TVN |
306 727 |
12,37% |
285 175 |
12,50% |
1,05% |
3 |
TVP2 |
197 974 |
7,98% |
181 098 |
7,94% |
-0,50% |
4 |
TVP1 |
228 986 |
9,23% |
151 897 |
6,66% |
-27,84% |
5 |
TV PULS |
85 967 |
3,47% |
88 630 |
3,88% |
11,82% |
6 |
TV4 |
85 590 |
3,45% |
86 068 |
3,77% |
9,28% |
7 |
TVN7 |
86 833 |
3,50% |
75 807 |
3,32% |
-5,14% |
8 |
TVN24 |
71 721 |
2,89% |
52 386 |
2,30% |
-20,42% |
9 |
Puls 2 |
40 591 |
1,64% |
50 853 |
2,23% |
35,98% |
10 |
TTV |
39 290 |
1,58% |
45 739 |
2,00% |
26,58% |
11 |
TV6 |
32 665 |
1,32% |
41 422 |
1,81% |
37,12% |
12 |
TVP Seriale |
35 659 |
1,44% |
37 561 |
1,65% |
14,58% |
13 |
Polsat2 |
35 236 |
1,42% |
32 749 |
1,43% |
0,70% |
14 |
TVP INFO |
42 587 |
1,72% |
28 610 |
1,25% |
-27,33% |
15 |
Polo TV |
36 849 |
1,49% |
28 194 |
1,24% |
-16,78% |
16 |
Stopklatka |
22 993 |
0,93% |
25 155 |
1,10% |
18,28% |
17 |
TVN Style |
22 002 |
0,89% |
23 045 |
1,01% |
13,48% |
18 |
TVP Rozrywka |
25 780 |
1,04% |
22 942 |
1,01% |
-2,88% |
19 |
Eska TV |
20 783 |
0,84% |
22 768 |
1,00% |
19,05% |
20 |
Discovery |
16 090 |
0,65% |
20 452 |
0,90% |
38,46% |
Dołącz do dyskusji: Polsat nowym liderem. Oglądalność TVP1 spadła o 20 proc., w grupie komercyjnej do 6,66 proc.
TVN i TVN 24 nie oglądam bo szkoda na to czasu.
Przybij sobie piątkę ze szczęścia