Point Group szuka pieniędzy na kupno TV Puls
Platforma Mediowa Point Group (PMPG) i TV Puls porozumiały się wsprawie wydłużenia procesu due diligence tej drugiej spółki oraz codo przedziału cenowego w ewentualnej transakcji, poinformowała PMPGw komunikacie. Point Group poinformował też, że pracuje nadzabezpieczeniem finansowania transakcji.
"Dotychczasowy harmonogram rozmów pomiędzy PMPG SA a TV Puls,załączony do listu intencyjnego, przewidywał zamknięcie transakcjido 20 sierpnia 2009 r. Jednak mimo intensywnego zaangażowania, nieudało się w tym terminie przeprowadzić kompletnego badania duedilligence TV Puls, które dla PMPG jest podstawą ostatecznej wycenywartości inwestycji. Strony porozumiały się natomiast co doobopólnie akceptowanego przedziału cenowego, za jaki PMPG byłabyskłonna nabyć, a udziałowcy - teoretycznie sprzedać pakiet udziałówTV Puls" - czytamy w komunikacie.
Prezes i udziałowiec TV Puls Dariusz Dąbski powiedział 22 lipcaw rozmowie z agencją ISB, że spodziewa się finalizacji negocjacji wsprawie sprzedaży akcji TV Puls w ciągu najbliższych tygodni. TVPuls, oprócz PMPG, negocjuje z kilkoma inwestorami - krajowymi izagranicznymi.
Obecnie Dąbski ma 49% udziałów w TV Puls a 51% należy doProwincji Zakonu Braci Mniejszych Konwentualnych (OO.Franciszkanie), których w rozmowach z inwestorami prezes równieżreprezentuje. Dąbski informował, że jeśli negocjacje z inwestoraminie zakończą się sukcesem, TV Puls może zostać wprowadzony nagiełdę.
Prezes spółki Michał Lisiecki podkreśla, że PMPG jest gotowa doprzeprowadzenia transakcji zgodnie z zasadami sztuki, tj. w oparciuo kompletne due diligence. Obecnie PMPG pracuje nad harmonogramemdalszych działań, a pożądanym scenariuszem byłoby zakończenietransakcji w terminie, który umożliwi aktywny wpływ na ramówkęstacji w roku 2010.
Na początku sierpnia PMPG podpisała list intencyjny ze spółkąMedia SKOK na finansowanie inwestycji w TV Puls.
"W toku dotychczasowych prac i przygotowań do transakcji, spółkaprzygotowała również, przy udziale ekspertów rynku telewizyjnego,potencjalną strategię rozwoju samej TV Puls oraz rozwoju PMPG narynku TV na najbliższe 5 lat, która w ocenie zarządu PMPG stanowipożądany kierunek rozwoju grupy kapitałowej PMPG" - czytamy dalej wkomunikacie.
PMPG miała 11,57 mln zł skonsolidowanego zysku nettoprzypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w I kw. 2009 rokuwobec 2,42 mln zł zysku rok wcześniej. Skonsolidowane przychodywyniosły 16,42 mln zł wobec 13,36 mln zł rok wcześniej.
Dołącz do dyskusji: Point Group szuka pieniędzy na kupno TV Puls