SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Onet będzie walczyć o użytkowników jakością kontentu, stawia na treści premium

Treści dziennikarskie na wysokim poziomie i autorskie materiały wideo mają umożliwić Onetowi utrzymanie palmy pierwszeństwa w polskim internecie. Ten z kolei jest medium coraz chętniej wybieranym przez reklamodawców.

Robert Bednarski Robert Bednarski

– Po dwóch latach lekkiego spadku i korekty rynek reklamy powoli zaczyna się odradzać. W tym roku spodziewany wzrost osiągnie poziom 1-2 proc. – szacuje szef Grupy Onet.pl i podkreśla, że to dobry sygnał dla branży na przyszłość.

Jego zdaniem na tym tle rynek reklamy internetowej będzie rósł znacznie szybciej, co potwierdzają wyniki z pierwszych miesięcy roku. Internet jest w nich liderem, jeśli chodzi o tempo wzrostu wydatków reklamowych.

– Pierwszy kwartał pokazuje, że ten rynek rósł w granicach 6 proc. – przypomina.

Za wzrosty odpowiedzialne są przede wszystkim reklama wideo, reklama kontekstowa, akcje specjalne, native advertising oraz reklama mobile. Klasyczna reklama display także generuje wzrost, ale jest on na niższym poziomie niż wspomniane kategorie, Bednarski szacuje go na poziomie 1-2 proc.

Po niedawnym połączeniu sił przez Wirtualną Polskę i o2, Onetowi wyrósł silny konkurent. Szef grupy ma jednak nadzieję na utrzymanie pozycji lidera na rynku.

– Onet jest najlepiej rozpoznawalnym brandem online'owym wśród wszystkich wydawców internetowych. Większość naszego ruchu wynika ze znajomości brandu, określanego mianem „top of mind” – przekonuje Robert Bednarski, prezes Grupy Onet.pl.

Jako główne wyzwania wskazuje dostosowanie do zmieniających się potrzeb użytkowników.

– Utrzymanie palmy pierwszeństwa, utrzymanie pozycji najsilniejszej destynacji dla treści online, dla treści premium w polskiej sieci jest wyzwaniem na najbliższe lata – zapowiada Robert Bednarski.

Bednarski wierzy, że orężem w walce o uwagę internauty są przede wszystkim coraz lepsze jakościowo treści dziennikarskie i kontent wideo. Obecność Onetu w grupie Ringier Axel Springer Media ma w tym pomóc.

– W ramach grupy mamy w naszym wspólnym, polskim online’owym portfolio szereg premium brandów. Fakt, Newsweek, Forbes, Przegląd Sportowy, Top Gear – to brandy, za którymi stoi gigantyczne doświadczenie dziennikarskie – przekonuje Bednarski i zapowiada, że portal planuje także aktywność na polu marketingowym i kampanie wspierające dotychczasowe i nowe projekty.

Onet należy do niemieckiego wydawnictwa od niespełna dwóch lat.

Dołącz do dyskusji: Onet będzie walczyć o użytkowników jakością kontentu, stawia na treści premium

12 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
kasa
Onet będzie walczył jesli redaktorzy dostaną w końcu podwyżki, to na pewno Panie Prezesie :)
0 0
odpowiedź
User
ekspert
zabawne, większych bzdur dawno nie czytałem ;)
0 0
odpowiedź
User
Idylla
Ha, ha, ha. Z firmy odeszli ludzie z nazwiskami, robicie to na półdarmo ludźmi półjakości i myślisz Robert, że to premium? Nie psuj sobie nazwiska.
0 0
odpowiedź