„Newsweek” liderem, rośnie sprzedaż tygodników opinii
Na pozycję lidera sprzedaży wśród tygodników opinii awansował w kwietniu br. "Newsweek Polska" - najwięcej zyskała „Gazeta Polska” (wzrost o 75 proc.) - raport Wirtualnemedia.pl.
Kwietniowa katastrofa prezydenckiego samolotu pod Smoleńskiem spowodowała wzrost zainteresowania tygodnikami opinii - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Liderem w kwietniu został "Newsweek Polska" (Axel Springer Polska) – ze średnim rozpowszechnianiem płatnym razem na poziomie 177 354 egz. To wzrost wobec kwietnia 2009 roku o 60 proc.
Tuż za "Newsweekiem" uplasowała się "Polityka" („Polityka” Spółdzielnia Pracy) ze sprzedażą na poziomie 174 380 egz. (wzrost o 18 proc.).
Na trzecim miejscu znalazł się "Gość Niedzielny" (Wydawnictwo Kurii Metropolitalnej "Gość Niedzielny”), który sprzedał się w ilości 158 290 egz., notując 10 proc. wzrost sprzedaży.
Na czwartej pozycji uplasował się "Wprost" (AWR "Wprost") z wynikiem 115 635 egz., który w kwietniu br. zwiększył sprzedaż o 18 proc. w stosunku do analogicznego miesiąca 2009 r.
kwiecień | 2010 | 2009 | ||
ZKDP | średni nakład jednorazowy | Rozpowszechnianie płatne razem | średni nakład jednorazowy | Rozpowszechnianie płatne razem |
Newsweek Polska | 248 399 | 177 354 | 199 981 | 110 832 |
Polityka | 237 584 | 174 380 | 218 171 | 147 340 |
Gość Niedzielny | 207 722 | 158 290 | 208 320 | 143 422 |
Wprost | 178 073 | 115 635 | 190 282 | 97 405 |
Przekrój | 85 000 | 55 094 | 101 694 | 52 383 |
Gazeta Polska | 72 256 | 42 396 | 57 098 | 24 926 |
Przewodnik Katolicki | 42 335 | 29 691 | 33 975 | 28 527 |
Przegląd | 68 100 | 26 378 | 68 225 | 21 775 |
Tygodnik Powszechny | 40 736 | 26 298 | 41 874 | 25 075 |
2010 | kwiecień | marzec | ||
ZKDP | średni nakład jednorazowy | Rozpowszechnianie płatne razem | średni nakład jednorazowy | Rozpowszechnianie płatne razem |
Newsweek Polska | 248 399 | 177 354 | 164 907 | 110 758 |
Polityka | 237 584 | 174 380 | 192 761 | 134 118 |
Gość Niedzielny | 207 722 | 158 290 | 203 201 | 147 879 |
Wprost | 178 073 | 115 635 | 160 376 | 76 890 |
Przekrój | 85 000 | 55 094 | 85 296 | 47 778 |
Gazeta Polska | 72 256 | 42 396 | 58 392 | 26 174 |
Przewodnik Katolicki | 42 335 | 29 691 | 35 858 | 28 485 |
Przegląd | 68 100 | 26 378 | 68 100 | 22 378 |
Tygodnik Powszechny | 40 736 | 26 298 | 41 490 | 26 012 |
Wśród tygodników zamieszczających przedruki z prasy polskiej i zagranicznej liderem była tradycyjnie "Angora" (Wydawnictwo Westa-Druk Mirosław Kuliś), która w kwietniu 2010 r. zanotowała wzrost o 25 proc. i sprzedała się w ilości 375 417 egz.
kwiecień | 2010 | 2009 | ||
ZKDP | Rozpowszechnianie płatne razem | Rozpowszechnianie płatne razem | Rozpowszechnianie płatne razem | Rozpowszechnianie płatne razem |
Tygodnik Angora | 498 783 | 375 417 | 457 871 | 301 687 |
Forum | 38 214 | 23 018 | 35 459 | 19 770 |
2010 | kwiecień | marzec | ||
ZKDP | Rozpowszechnianie płatne razem | Rozpowszechnianie płatne razem | Rozpowszechnianie płatne razem | Rozpowszechnianie płatne razem |
Tygodnik Angora | 498 783 | 375 417 | 492 660 | 329 204 |
Forum | 38 214 | 23 018 | 31 308 | 17 760 |
Dołącz do dyskusji: „Newsweek” liderem, rośnie sprzedaż tygodników opinii