„Naj” nie będzie bezpośrednio konkurować z „Claudią”
Magazyn poradnikowy „Naj” (G+J Polska), który od czerwca br. zmieni się z tygodnika w miesięcznik i zmodyfikuje szatą graficzną oraz zawartość, ma być inaczej pozycjonowany niż drugi miesięcznik poradnikowy G+J - „Claudia”.
Decyzję o zmianie częstotliwości ukazywania się „Naj” wydawnictwo podjęło po dokonaniu przeglądu sytuacji na rynku i przeprowadzeniu szeregu analiz strategicznych. - Obecny trend cenowy wśród tygodników i dwutygodników poradnikowych ostatecznie skłonił wydawnictwo G+J do wprowadzenia zmian w tytule. W ocenie wydawnictwa wyższa jakość magazynu, dystrybuowanego w cyklu tygodniowym, oferowana za odpowiednią cenę, przestała mieć biznesową rację bytu w tym segmencie – uzasadnia spółka w komunikacie.
Wydawca informuje, że każdy z jego miesięczników poradnikowych będzie inaczej pozycjonowany na wielu obszarach – począwszy od grupy czytelniczej, poprzez zróżnicowanie zawartości, skończywszy na cenie.
„Claudia”, która w odświeżonej formule ukaże się 27 kwietnia br., ma być nowoczesnym poradnikiem dla wymagających, dojrzałych kobiet, który proponując wiele rozwiązań w różnych dziedzinach życia, będzie inspirował czytelniczkę do samodzielnego podjęcia ostatecznego wyboru. Makieta magazynu pozostanie wyrazista i funkcjonalna, lecz ma być wyrafinowana artystycznie. Tytuł będzie kosztować tyle, ile dotychczas, czyli 3,90 zł i drukowany będzie na luksusowym papierze.
Natomiast „Naj” będzie ekspresowym poradnikiem dla zabieganych młodych kobiet. Ma za zadanie dostarczać szybkich, sprawdzonych i gotowych do zastosowania porad. Jego szata graficzna ma być użyteczna – zastosowanych będzie w niej wiele rozwiązań kompaktowych, skróconych, a tym samym łatwiej i szybciej przyswajalnych.
Oba magazyny będą różnić się od siebie formatem, wykorzystanym do druku papierem, a także ceną – „Naj” będzie tańszy od „Claudii”. Obecnie Naj” kosztuje 1,30 zł. G+J nie podaje na razie, jaka będzie przyszła cena pisma.
Również szczegóły dotyczące formatu, objętości i nakładu odświeżonego „Naj” oraz kampanii reklamowej towarzyszącej relaunchowi wydawca podać ma bliżej czerwca.
Z danych ZKDP wynika, że w 2009 roku średnia sprzedaż ogółem tygodnika „Naj” wyniosła 175 957 egz. i była najniższa w segmencie tygodników poradnikowych, w którym są jeszcze takie tytuły jak „Pani Domu” oraz „Chwila dla Ciebie”. Z kolei średnia sprzedaż ogółem „Claudii” w ub.r. ukształtowała się na poziomie 269 816 egz.
Dołącz do dyskusji: „Naj” nie będzie bezpośrednio konkurować z „Claudią”