SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

MPG: w I półroczu na reklamę w Polsce wydano 4,13 mld zł

Według szacunków MPG wartość polskiego rynku reklamowego w I półroczu br. wyniosła 4,127 mld zł nettto, czyli 11,7 proc. więcej niż rok wcześniej. Najbardziej zwiększyły się wydatki na reklamę w kinach i telewizji.

Od stycznia do czerwca bieżącego roku dominującym medium reklamowym była w Polsce telewizja, w której według szacunków domu mediowego MPG marketerzy ulokowali 2,34 mld zł netto. Udział telewizji w całym polskim rynku reklamowym wzrósł do 56,7 proc. z ok. 52 proc. w I półroczu ubiegłego roku.

W minionym półroczu na reklamy w polskiej prasie zgodnie z estymacjami MPG wydano 760 mln zł, czyli mniej – zarówno w gazetach, jak i magazynach – niż rok wcześniej. Do internetu z budżetów marketingowych trafiły 392 mln zł, a do radia – 272 mln zł. Warto zwrócić uwagę, jak mocno te sumy odbiegają od wartości cennikowych wpływów reklamowych, które Expert Monitor dla każdego z tych mediów (oprócz internetu) za I półrocze br. obliczył na ponad 1 mld zl (więcej).

Według MPG wartość reklamy zewnętrznej w minionym półroczu wyniosła w Polsce 260 mln zł, co oznacza spadek o ponad 10 proc. w skali rok do roku. Przy czym Izba Gospodarcza Reklamy Zewnętrznej szacuje ten regres – na podstawie danych od firm działających w branży outdoorowej – jedynie na 5 proc. (więcej). Najmniejszym medium reklamowym było kino, w którym marketerzy ulokowali 54 mln zł. Z drugiej strony wartość reklamy w kinach w skali rok do roku zwiększyła się o ponad jedną trzecią, czyli mocnej niż we wszystkich pozostałych mediach.

Dołącz do dyskusji: MPG: w I półroczu na reklamę w Polsce wydano 4,13 mld zł

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
statystyka
"wg szacunków MPG", tzn w oparciu o...???
Zgadzam się, że dane z Expert Monitora są bardzo mało przydatne, ale czy te "szacunki" domów mediowych bardziej? Regres reklamy zewn dom mediowy szacuje na -10% a IGRZ na -5%. Dla mnie bardziej wiarygodne to drugie źródło.
odpowiedź