Milion w „Milionerach” bez rekordu widowni
Tylko 2,8 mln widzów oglądało niedzielne wydanie teleturnieju TVN „Milionerzy”, w którym Krzysztof Wójcik jako pierwszy w Polsce wygrał milion zł. Nie była to jednak rekordowa widownia w historii programu.
TVN w czasie nadawania odcinka miał 21,31 proc. udziału w grupie 4+ oraz 24,28 proc. w komercyjnej 16-49 i zajął drugie miejsce w rynku telewizyjnym, za TVP 1, która pokazywała w tym czasie „Ojca Mateusza” i teleturniej „Jaka to melodia” przyciągając 4,32 mln oglądających (jej udział wyniósł odpowiednio 33,11 proc. i 27,64 proc.) - wynika z danych AGB Nielsen Media Research dla portalu Wirtualnemedia.pl.
Wynikowi niedzielnego wydania „Milionerów” daleko jednak np. do widowni odcinka z początku kwietnia 2008 roku, gdy 21-letnia Paulina Kowalczyk stanęła przez pytaniem za milion zł. Jej zmagania oglądało wtedy 4,95 mln widzów, co dało stacji odpowiednio 45,48 proc. i 47,63 proc. udziału.
Odcinek z główną wygraną był jednak najpopularniejszy w obecnej serii programu, która po czterech wydaniach przyciąga średnio 2,62 mln widzów, co daje TVN-owi 18,50 proc. udziału w 4+ i 19,18 proc. w 16-49. To mniej niż rok temu, gdy niedzielne wydania „Milionerów” (program nadawano też wtedy w soboty) oglądało 2,86 mln osób, a udział kanału wynosił odpowiednio 19,71 proc. i 19,60 proc.
Obecnie w czasie emisji teleturnieju TVN jest wiceliderem rynku za wspomnianą już Jedynką, która emitując „Ojca Mateusza” i program „Jaka to melodia?” ma 33,19 proc. udziału w 4+. Za TVN-em ze znaczeni gorszymi wynikami plasują się Polsat (12,24 proc.; „Hotel 52”, „Wydarzenia”) i TVP 2 (8,42 proc.; „Panorama”, „Sport Telegram”, „Pogoda”, „Powiedz tak”). TVN jest drugi także w grupie komercyjnej.
Z danych wynika, że teleturniej oglądają głównie kobiety, widzowie w wieku 25-34 i powyżej 45. roku życia, mieszkańcy miast oraz osoby z wykształceniem średnim i wyższym.
Widownia wiosennej edycji „Milionerów” odcinek po odcinku
Wszyscy 4+ | 16-49 | ||
Data | AMR | SHR % | SHR % |
07-03-2010 | 2 721 647 | 18,76% | 19,51% |
14-03-2010 | 2 371 926 | 16,06% | 14,57% |
21-03-2010 | 2 583 342 | 18,13% | 19,08% |
28-03-2010 | 2 797 862 | 21,31% | 24,28% |
średnia | 2 618 866 | 18,50% | 19,18% |
Oglądalność teleturnieju na tle konkurencji
Wszyscy 4+ | |||
Stacja | AMR | SHR % | SHR % |
TVP 1 | 4 692 533 | 33,19% | 28,85% |
TVN – Milionerzy | 2 618 866 | 18,50% | 19,18% |
Polsat | 1 729 816 | 12,24% | 13,74% |
TVP 2 | 1 190 692 | 8,42% | 6,55% |
Profil widowni programu
ADH % | AFF | ||
Płeć | Mężczyźni | 43,71% | 91 |
Kobiety | 56,29% | 109 | |
Wiek | 4-9 | 2,00% | 34 |
10-15 | 2,70% | 38 | |
16 - 19 | 1,58% | 27 | |
20 - 24 | 3,36% | 41 | |
25 - 29 | 9,37% | 105 | |
30 - 34 | 10,30% | 126 | |
35 - 39 | 5,39% | 76 | |
40 - 44 | 5,99% | 93 | |
45 - 49 | 7,37% | 103 | |
50 - 54 | 9,76% | 118 | |
55 - 59 | 13,01% | 172 | |
60+ | 29,18% | 150 | |
Wlk. miasta | Wieś | 24,72% | 63 |
< 50 tys. | 24,71% | 103 | |
50-100 tys. | 11,36% | 133 | |
100-200 tys. | 8,98% | 112 | |
> 200 tys. | 30,24% | 148 | |
Zawód | Top management | 7,70% | 99 |
Pracownicy średniego szczebla | 20,54% | 142 | |
Pracownicy fizyczni i rolnicy | 17,52% | 87 | |
Emeryci | 38,03% | 153 | |
Inni | 16,21% | 50 | |
Wykształcenie | Podstawowe | 44,69% | 97 |
Średnie | 35,05% | 118 | |
Wyższe | 15,57% | 136 | |
Inne | 4,70% | 36 |
Dołącz do dyskusji: Milion w „Milionerach” bez rekordu widowni
najpierw zepsuli zabawę, podając ze wygrał a potem liczą na rekordy
sporo kasy zmarnowali ;)