„Krew z krwi” straciła połowę widowni. TVP2 przegrała z konkurencją
Drugi sezon serialu „Krew z krwi” oglądało średnio 997 tys. osób, o ponad 1 mln mniej niż emitowaną rok temu pierwszą serię. Dwójka w paśmie nadawania produkcji przegrała z konkurencją w rynku, a wpływy z reklam wyniosły 2,4 mln zł.
Średnia widownia drugiej edycji serialu „Krew z krwi” (emitowanej w niedziele o godz. 21.10, w okresie od 12 kwietnia do 14 czerwca br.) wyniosła 997 tys. osób. Przełożyło się to na 6,19 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów oraz 5,77 proc. w grupie komercyjnej 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtuanemedia.pl.
W analizowanym okresie najwięcej widzów (1,38 mln) zgromadził pierwszy odcinek serialu.
Data | Godz. | Wszyscy 4+ | |
AMR | SHR % | ||
12-04-2015 | 21:10:07 | 1 378 347 | 8,67% |
19-04-2015 | 21:10:09 | 1 352 372 | 8,20% |
26-04-2015 | 21:10:55 | 1 288 461 | 8,17% |
Dla porównania, pierwszą serię „Krwi z krwi” na antenie TVP2 oglądało średnio 2,01 mln widzów, co przełożyło się odpowiednio na 12,81 proc. i 10,90 proc. udziału. Pokazywana była ona jednak na przełomie 2013 i 2014 roku poza sezonem telewizyjnym (zobacz te dane).
W paśmie nadawania produkcji TVP2 zajęła ostatnie miejsce w rynku telewizyjnym wśród tzw. „wielkiej czwórki”. Liderem w tym czasie była TVP1, która emitowała wówczas gł. filmy fabularne, a udział tego kanału wyniósł 19,56 proc. Drugi był Polsat (gł. „Tylko muzyka”; 15,24 proc.), a trzeci - TVN (gł. końcówka „Mamy Cię!” i „Nie rób scen”; 6,47 proc.).
Natomiast wśród widzów w grupie komercyjnej liderem był Polsat, a drugie miejsce zajęła Jedynka.
Stacja | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
AMR | SHR % | SHR % | |
TVP1 | 3 151 538 | 19,56% | 16,00% |
Polsat | 2 455 290 | 15,24% | 16,55% |
TVN | 1 043 065 | 6,47% | 8,25% |
TVP2 - Krew z krwi | 997 002 | 6,19% | 5,77% |
Wpływy reklamowe TVP2 wokół „Krwi z krwi” wyniosły 2,4 mln zł. Dla porównania pierwsza seria zarobiła z reklam 3,42 mln zł, ale miała ona o dwa odcinki mniej (dane cennikowe, bez rabatów).
„Krew z krwi 2” było kontynuacją historii Carmen (w tej roli Agata Kulesza) - matki trojga dzieci, wdowy po zamordowanym gangsterze, która zmuszona jest przejąć jego rolę, by chronić własną rodzinę. Pierwszy sezon produkcji wyprodukowany został dla stacji Canal+ i pokazany na jej antenie w 2012 roku.
TVP2 na razie nie planuje nakręcenia trzeciej serii „Krwi z krwi”, ale nie wyklucza tego w przyszłości - To jest bardzo dobry serial, świetnie wyreżyserowany, zagrany - mówił nam niedawno Jerzy Kapuściński, dyrektor TVP2 (więcej na ten temat).
Dołącz do dyskusji: „Krew z krwi” straciła połowę widowni. TVP2 przegrała z konkurencją