„Klan” stracił widzów, ale TVP1 dalej liderem rynku
Telenowelę „Klan” w jesiennym sezonie śledzi średnio 1,8 mln widzów, czyli o 80 tys. mniej niż w analogicznym okresie rok temu. Serial daje TVP1 pozycję lidera rynku wśród wszystkich widzów i trzecie miejsce w grupie komercyjnej.
Jak pokazują dane Nielsen Audience Measurement przygotowane dla portalu Wirtualnemedia.pl, średnia widownia odcinków telenoweli pokazanych w okresie od 1 do 10 września br. wyniosła 1,8 mln osób. Udział TVP1 w rynku telewizyjnym ukształtował się na poziomie 18,46 proc. wśród wszystkich widzów oraz 12,86 proc. w grupie komercyjnej 16-49.
W analizowanym okresie najchętniej oglądany odcinek produkcji wyemitowano 10 września br. Przed telewizorami zgromadził on 1,95 mln oglądających.
Trzy topowe odcinki „Klanu”
Wszyscy 4+ | ||
AMR | SHR % | |
10-09-2014 | 1 946 819 | 19,33% |
01-09-2014 | 1 896 691 | 17,23% |
08-09-2014 | 1 849 096 | 19,50% |
W porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej obyczajowa produkcja straciła 80 tys. widzów. Wówczas średnia widownia „Klanu” wyniosła 1,88 mln oglądających przy udziale na poziomie odpowiednio 20,24 proc. i 13,01 proc.
TVP1 w czasie emisji produkcji jest liderem rynku telewizyjnego. Na drugim miejscu plasuje się TVN, nadający w tym paśmie końcówkę „Ukrytej prawdy” oraz „Szpital”, co daje mu 15,97 proc. udziału. Trzeci jest Polsat (końcówka „Dlaczego ja?” oraz „Pierwsza miłość”; 14,80 proc.), a czwarta - TVP2 („Panorama”; 10,39 proc.).
Natomiast wśród widzów w grupie komercyjnej (16-49) Jedynka zajmuje trzecią pozycję za Polsatem i TVN.
Oglądalność serialu na tle konkurencji
Stacja | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
AMR | SHR % | SHR % | |
TVP1 - Klan | 1 796 038 | 18,46% | 12,86% |
TVN | 1 553 536 | 15,97% | 15,61% |
Polsat | 1 439 864 | 14,80% | 19,10% |
TVP2 | 1 010 716 | 10,39% | 7,29% |
Najnowszy sezon „Klanu” pokazywany jest w TVP1 od poniedziałku do czwartku o godz. 17.55.
Dołącz do dyskusji: „Klan” stracił widzów, ale TVP1 dalej liderem rynku