Grupa Gremi wycenia “Przekrój” na 3,2 mln zł
Należąca do Grzegorza Hajdarowicza Grupa Gremi wycenia markę tygodnika “Przekrój” na 3,2 mln zł - wynika z informacji o transakcji, która ostatnio została dokonana w ramach holdingu.
Właścicielem praw do marki “Przekrój” jest Wydawnictwo “Przekrój”, a wydawcą tygodnika spółka Gremi Media sp. z o. o., która wydaje również m.in. “Rzeczpospolitą” i “Parkiet”.
W dniu 6 września br. dokonana została transakcja w wyniku której jedna ze spółek Grupy Gremi sprzedała firmie Gremi Media SA (świadczy usługi finansowe - zajmuje się inwestycjami kapitałowymi, restrukturyzacją i nieruchomościami) 100 proc. udziałów w spółce Wydawnictwo “Przekrój” za 3,18 mln zł. Jak podano w komunikacie, kwota ta została “ustalona na podstawie wyceny sporządzonej przez niezależny podmiot zewnętrzny”.
- Działania te wiążą się z restrukturyzacją - komentuje krótko portalowi Wirtualnemedia.pl Eryk Kłopotowski, rzecznik prasowy Grupy Gremi. Transakcja może być elementem przygotowań do sprzedaży tytułu. W poniedziałek Grupa Gremi podała, że “Przekrój” nie zostanie przekazany tworzonej właśnie Fundacji, co dotąd planowano. Prowadzone są bowiem rozmowy z wydawnictwem zainteresowanym zakupem praw do tytułu (więcej na ten temat).
“Przekrój” to marka obecna na rynku od 1945 roku, pismo założył Marian Eile. Magazyn święcił największe triumfy w latach siedemdziesiątych, kiedy jego szefem był Mieczysław Czuma. Zdarzało się wtedy, że nakład pisma osiągał milion egzemplarz Grzegorz Hajdarowicz właścicielem “Przekroju” został w 2009 roku, wcześniej przez dziewięć lat tytuł należał do Edipresse Polska. Od 2000 roku “Przekrój” miał już bardzo wielu redaktorów naczelnych i kilka razy zmieniał swoją koncepcję wydawniczą.
Z danych ZKDP wynika, że średnia sprzedaż ogółem tygodnika w I półroczu br. wyniosła 17 960 egz. (więcej na ten temat).
Dołącz do dyskusji: Grupa Gremi wycenia “Przekrój” na 3,2 mln zł