Facebook zapłaci 20 mln dolarów odszkodowania za "Historie Sponsorowane"
Facebook wypłaci łącznie 20 milionów dolarów odszkodowania użytkownikom, których dane bez ich zgody zostały ujawnione w internetowych reklamach.
Około 614 tys. użytkowników Facebooka, których dane osobowe pojawiły się w reklamach na stronach serwisu bez ich zgody, otrzyma po 15 dolarów odszkodowania.
Nazwiska i zdjęcia około 150 milionów członków Facebooka zostały wykorzystane w "Historiach Sponsorowanych" (rodzaj reklamy w serwisie), ale odszkodowanie otrzymają tylko ci, którzy odpowiedzieli na rozesłaną wcześniej w tym roku przez portal wiadomość e-mail w tej sprawie. Część z zasądzonych przez amerykański sąd 20 milionów dolarów odszkodowania otrzymają także organizacje zajmujące się ochroną prywatności.
Cała sprawa to efekt pozwu zbiorowego wystosowanego w 2011 r. przeciwko Facebookowi przez pięciu użytkowników portalu. Sąd oszacował, że serwis zarobił na wspomnianych reklamach ok. 73 miliony dolarów.
Dołącz do dyskusji: Facebook zapłaci 20 mln dolarów odszkodowania za "Historie Sponsorowane"