DisplaySearch: 62 mln telewizorów sprzedanych w III kw.
W III kwartale bieżącego roku na całym świecie sprzedano 62 miliony telewizorów.
To o 3,7 proc. więcej w porównaniu z analogicznym okresem roku 2010 oraz o 12 proc. więcej wobec wcześniejszych trzech miesięcy - wynika z danych firmy badawczej DisplaySearch.
To znacząco lepsze wyniki niż uzyskane w II i I kwartale, kiedy w ujęciu rocznym odnotowano odpowiednio 1-proc. spadek (więcej na ten temat) i 1-proc. wzrost (więcej na ten temat).
Sprzedaż telewizorów LCD wzrosła rok do roku o 12,9 proc., do 51,5 miliona sztuk. 11 proc. z nich stanowiły odbiorniki 3D, wobec 9 proc. w II kwartale.
Po 6-proc. spadku we wcześniejszych trzech miesiącach, w III kwartale znów zmalała sprzedaż telewizorów plazmowych - o 14 proc. w ujęciu rocznym, do 4,1 miliona odbiorników.
W III kwartale w regionach rozwijających się sprzedano o 12 proc. więcej telewizorów niż rok wcześniej. Za tym wzrostem stoją przede wszystkim Chiny, które są obecnie największym globalnym rynkiem sprzedaży telewizorów (ponad 21 proc. udziału). Tymczasem w regionach rozwiniętych sprzedaż spadła o 8 proc.
Wśród producentów, liderem pod względem przychodu ze sprzedaży telewizorów z płaskimi ekranami po raz kolejny był Samsung, wyprzedzając firmy LG Electronics, Sony, Panasonic i Sharp.
Dołącz do dyskusji: DisplaySearch: 62 mln telewizorów sprzedanych w III kw.