SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Coraz większe wydatki na reklamę w telewizji, traci prasa

W I półroczu br. media tradycyjne cennikowo zarobiły z reklam 20 proc. więcej niż rok wcześniej. Najbardziej „na papierze” wzrosły wpływy reklamowe telewizji, a spadły tylko w przypadku prasy.

Od stycznia do czerwca br. cennikowe wpływy reklamowe polskiej telewizji, prasy i radia wyniosły 10,65 mld zł, czyli 20,52 proc. więcej niż rok wcześniej – wynika z danych firmy Expert Monitor przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl. Największy wzrost tych przychodów – wynoszący w skali rok do roku 30,35 proc. – zanotowali nadawcy telewizyjni, a dwa razy mniejszy – dokładnie 13,90 proc. – osiągnęły stacje radiowe.

Natomiast nieznacznie mniejsze niż w I kwartale ub.r. były od stycznia do czerwca br. cennikowe wpływy reklamowe wydawców prasowych. W przypadku gazet ten spadek wyniósł 0,79 proc., a w przypadku magazynów – 0,55 proc. 

Cennikowe wpływy reklamowe mediów (bez autopromocji)
  I-VI. 2010 I-VI. 2009
Telewizja 7 272 508 704 zł 5 579 341 754 zł
Radio 1 112 306 772 zł 976 529 361 zł
Gazety 1 137 817 356 zł 1 146 838 328 zł
Magazyny 1 128 357 604 zł 1 134 595 956 zł
razem 10 650 990 436 zł 8 837 305 399 zł


 

Dołącz do dyskusji: Coraz większe wydatki na reklamę w telewizji, traci prasa

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
,,,,,
najwięcej zarobił TVN.Brawo
0 0
odpowiedź
User
hej
musze przznać że nie wiem jak ktoś sprawdza rezultaty swojej kampanii będęc jedną z 14 reklam w bloku którą wszyscy natychmias przełączą.
0 0
odpowiedź
User
eArtur
a Internet? Panowie i Panie z Expert Monitora... to nie czasy Guttenberga czy Marconiego...
0 0
odpowiedź