„Bravo” liderem wśród magazynów dla młodzieży. „Twist” mocno w dół (dane za trzy kwartały)
W pierwszych trzech kwartałach 2014 r. pozycja lidera sprzedaży wśród pism młodzieżowych należała niezmiennie do dwutygodnika „Bravo”. Wszystkie tytuły zanotowały spadki sprzedaży, a najwięcej stracił „Twist”.
Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że średnia sprzedaż ogółem będącego liderem zestawienia dwutygodnika „Bravo” (Wydawnictwo Bauer) w pierwszych trzech kwartałach 2014 roku wyniosła 107 185 egz. W porównaniu do analogicznego okresu 2013 roku pismo to zanotowało spadek wynoszący 29,61 proc.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w dziale Jedynki
Drugie miejsce zajął magazyn „Fun Club” (Wydawnictwo Bauer), którego średnia sprzedaż ogółem w analizowanym okresie zmniejszyła się o 14,62 proc. do poziomu 65 188 egz.
Na podium znalazł się jeszcze, również wydawany przez Wydawnictwo Bauer, miesięcznik „Bravo Girl”. Jego wynik zmalał w ciągu roku o 21,94 proc. do 51 994 egz.
Natomiast czwarte miejsce zajął „Twist” (Wydawnictwo Bauer). Sprzedaż ogółem tego magazynu zmniejszyła się najbardziej w rankingu, bowiem o 31,23 proc. i wyniosła 46 025 egz.
ZKDP |
I-III kwartał |
|||||
Wirtualnemedia.pl |
2014 |
2013 |
||||
Tytuł |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Bravo |
175 914 |
107 185 |
107 185 |
219 164 |
152 266 |
152 266 |
Fun Club |
102 731 |
65 188 |
65 188 |
109 946 |
76 354 |
76 354 |
Bravo Girl |
94 937 |
51 994 |
51 994 |
111 057 |
66 606 |
66 606 |
Twist |
91 599 |
46 025 |
46 025 |
111 073 |
66 924 |
66 924 |
We wrześniu 2014 roku średnia sprzedaż ogółem magazynu „Bravo” w porównaniu do września 2013 roku zmniejszyła się o 41,87 proc. do 82 603 egz. Tytuł ten pozostał jednak nadal liderem segmentu.
Na drugim miejscu znalazł się miesięcznik „Fun Club” (60 819 egz.; spadek o 35,37 proc.), a na trzecim - „Twist” (44 959 egz.; - 48,77 proc.).
W tym ujęciu najwięcej straciło „Bravo Girl” - tytuł ten zanotował spadek aż o 49,82 proc.
ZKDP |
wrzesień |
|||||
Wirtualnemedia.pl |
2014 |
2013 |
||||
Tytuł |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Bravo |
159 845 |
82 603 |
82 603 |
209 918 |
142 110 |
142 110 |
Fun Club |
94 962 |
60 819 |
60 819 |
109 920 |
94 107 |
94 107 |
Twist |
79 960 |
44 959 |
44 959 |
109 971 |
87 756 |
87 756 |
Bravo Girl |
84 965 |
37 021 |
37 021 |
104 973 |
73 778 |
73 778 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „Bravo” liderem wśród magazynów dla młodzieży. „Twist” mocno w dół (dane za trzy kwartały)