Reklamy tygodnia: Allegro, Reserved, Nike (wideo)
Tym razem w zestawieniu najlepszych reklam minionego tygodnia znalazły się dwie produkcje polskie i jedna zagraniczna. Są to: spot reklamowy Allegro i teaserowa akcja marki Reserved oraz dedykowana na region Europy Środkowo-Wschodniej kampania „Nike”.
Allegro - „Czego szukasz?”
Agencja: Bardzo
Allegro kolejny raz rozbraja na maksa, wywołując duże emocje. Szkoda, że podobnych produkcji jest jak na lekarstwo.
Do emisji trafił kolejny spot serwisu Allegro.pl z serii „Czego szukasz?”, tym razem opowiadający historię przygotowywania stroju na bal przebierańców.
Spot pokazuje, jak matka stara się przygotować córce oryginalny strój na bal przebierańców. Pierwsze przebranie, kupione w sklepie, odpada, bo takie samo ma już inna dziewczynka. Kolejne stroje nie podobają się córce, aż w końcu dziewczynka na Allegro znajduje prostą czerwoną sukienkę, w której wypada świetnie. Z kolei matka wzrusza się, gdy w szkolnej gablocie widzi, że córka stwierdziła, że chce być taka jak mama i wkleiła jej zdjęcie w podobnej czerwonej sukience.
Jest to kolejna reklama Allegro z serii „Czego szukasz?”, opisującej wzruszające historie związane z zakupami w tym serwisie. Szczególną popularność zdobył poprzedni spot, pokazujący, jak staruszek uczy się angielskiego, żeby móc porozmawiać ze swoją kilkuletnią wnuczką żyjącą za granicą. Spot został doceniony przez wiele zagranicznych mediów, za jedną z najlepszych reklam minionego roku z całego świata uznali go menedżerowie z agencji reklamowych pytani przez Wirtualnemedia.pl, ponadto był najpopularniejszą w ub.r. polską reklamą na YouTubie.
Za kreację reklam Allegro z serii „Czego szukasz?” odpowiada agencja Bardzo. Nowy spot nakręcił Mateo Londono, wyreżyserował Rodrigo García Saiz, produkcją zajął się dom produkcyjny Cut Cut, a postprodukcją - Filmgarden i Zofia Krajewska. Wcześniejsze spoty z tego cyklu pokazywały m.in. przygarnięcie niesfornego psa, kupno przez ojca gitar dla córki oraz rodzinne życie w nowo urządzonym domu.
Reserved - „Polish boy wanted”
Agencja: Warsaw Creatives
Ta kampania marki Reserved spotkała się z oburzeniem ogromnej liczby internautów. Poczuli się oszukani i wykorzystani. Mimo to postanowiliśmy ją wyróżnić. Na uznanie zasługuje to, że udało się stworzyć teaser, który był tak rzeczywisty i tak daleki od reklamy, że zainteresowały się nim ogólnopolskie media, nie mając pojęcia, że już wkrótce okaże się reklamą.
Opublikowany kilka dni temu klip, w którym dziewczyna z USA szukała chłopaka z Polski, to teaserowa odsłona kampanii reklamowej odzieży Reserved (produkowanej przez LPP).
W klipie, który pojawił się na YouTubie w piątek, dziewczyna o pseudonimie Dee Dee opowiedziała, że parę miesięcy temu w czasie podróży po Europie na koncercie zespołu z Nowego Orleanu poznała chłopaka z Warszawy, który bardzo jej się spodobał. Wie jedynie, że chłopak ma na imię Wojtek i jak wygląda. Dziewczyna prosiła wszystkich o pomoc w skontaktowaniu się z Wojtkiem.
Klip cieszył się dużą popularnością w social media - komentowało go wielu twórców internetowych, pojawiły się też odpowiedzi i parodie. Poinformowały też o nim niektóre serwisy internetowe oraz programy telewizyjne i radiowe. Do środy oryginalna wersja klipu zanotowała na YouTubie ponad 1,6 mln obejrzeń.
W środę okazało się, że spot jest zapowiedzią kampanii reklamowej odzieży Reserved. Drugi, dłuższy klip pokazuje, jak Dee Dee przyjeżdża z zespołem z Nowego Orleanu do Warszawy.
Akcję przygotowała agencja Warsaw Creatives.
Nike - „What are girls made of?”
Agencja: Wieden+Kennedy Amsterdam
Nike trzyma wysoki poziom swoich produkcji reklamowych i kolejny raz udowadnia, że robi je bardzo dobrze. Spot trafia w punkt i jako jeden z nielicznych w bloku reklamowym potrafi przykuć uwagę.
Firma Nike, producent odzieży i obuwia sportowego rozpoczęła w Europie Środkowo-Wschodniej nową kampanię pod hasłem „What are girls made of?”. W działaniach przygotowanych przez agencję Wieden+Kennedy opowiada o sile kobiet.
Spot zaczyna się od sceny, w której mała dziewczynka wychodzi na deski teatru i zaczyna śpiewać tradycyjną rosyjską piosenkę "Из чего только сделаны мальчики?". Śpiewa, że są zrobione z „kwiatków, dzwoneczków, plotek i marmolady”, a chłopcy natomiast – z „baterii, energii i innych ważnych rzeczy”. Gdy wśród zgromadzonej w teatrze widowni zaczynają pojawiać się rosyjskie lekkoatletki, dziewczynka nagle zmienia słowa piosenki i śpiewa, że nie są „zrobione” z banału, tylko z ambicji, siły, odwagi, osiągnięć, a każdy ich krok czy trening budują moc, bo są tym, czego same dokonują
W spocie pojawiły się znane Rosjanki m.in. piłkarka Ksenia Lazareva, baletnica Olga Kuraeva, łyżwiarka figurowa Adelina Sotnikova. Spot wyreżyserował David Wilson, a za jego kreację i produkcję odpowiada agencja Wieden+Kennedy z Amsterdamu. Spot jest częścią kampanii przeznaczonej na region Europy Środkowo-Wschodniej.
Dołącz do dyskusji: Reklamy tygodnia: Allegro, Reserved, Nike (wideo)