Agora obniżyła prognozę dla rynku reklamy. "2-5% spadku w 2012 r."
Grupa medialna Agora obniżyła swoją prognozę wartości polskiego rynku reklamy w 2012 r., poinformowała spółka w raporcie za II kw. Spółka spodziewa się, że wydatki reklamowe firm spadną w tym roku o 2-5%, wcześniej zakładała wzrost o 0-3% Najbardziej pogorszy się sytuacja gazet codziennych.
"Obserwując pogarszającą się sytuację makroekonomiczną i na rynku reklamy, spółka zdecydowała się zweryfikować swoje szacunki rynku reklamy w 2012 r. Po dogłębnej analizie sytuacji na rynku reklamy w pierwszym półroczu 2012 r. i do dnia publikacji sprawozdania finansowego za II kw. 2012 r., spółka zakłada, że dynamika spadku wartości wydatków reklamowych w Polsce w 2012 r. będzie się kształtować w przedziale 2-5%" - czytamy w komunikacie Agory.
Według spółki reklamodawcy zwiększą wydatki na reklamę w internecie o 8-11%, a wydatki na reklamę kinową będą się kształtować w przedziale pomiędzy ewentualnym spadkiem o 1%, a wzrostem o 2%.
"Wartość budżetów reklamowych realizowanych na nośnikach reklamy zewnętrznej zmniejszy się o około 0-3%. Spadek wartości wydatków na reklamę w telewizji zmniejszy się o około 3-6%, a w radio o około 1-4%" - czytamy dalej. Dzień wcześniej swoją prognozę dla rynku reklamy TV zweryfikował TVN. Spółka, która wcześniej zakłada że ten segment rynku utrzyma wartość z poprzedniego roku, zakłada teraz spadek o 6-9%.
Spółka spodziewa się, że wartość wydatków reklamowych w dziennikach może zmniejszyć się aż o około 17-20%, a w czasopismach o około 8-11%.
Według szacunków grupy w I połowie roku wartość polskiego rynku reklamowego wyniosła 3,8 mld zł, co oznacza spadek o blisko 4%.
>>> TVN: wartość rynku reklamy TV spadnie o 6-9% w 2012 r.
Agora podała też, że w I połowie roku sprzedaż reklam w "Gazecie Wyborczej" wyniosła 108,1 mln zł co oznacza spadek o 18,2% r/r. Jej udział w wydatkach na reklamę w dziennikach wyniósł 37,5%.
Narastająco w I poł. 2012 roku spółka miała 0,16 mln zł skonsolidowanej straty netto wobec 27,84 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach odpowiednio 564,41 mln zł wobec 615,11 mln zł.
Dołącz do dyskusji: Agora obniżyła prognozę dla rynku reklamy. "2-5% spadku w 2012 r."