Aflofarm z największym wzrostem wydatków reklamowych, w dół Kino Świat i Procter & Gamble Polska (TOP 10)
W trzech kwartałach br. liderem wydatków reklamowych w tradycyjnych mediach pozostał niezmiennie Aflofarm Farmacja Polska. Marketer ten zanotował też najwyższy wzrost inwestycji w reklamę. Mniej w skali roku wydali m.in. Kino Świat i Procter & Gamble Polska.
W okresie od stycznia do września br. tradycyjne media zarobiły cennikowo na reklamach 21,1 mld zł, o 6,3 proc. więcej niż w analogicznym okresie ub.r. - wynika z danych Kantar Media przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl.
Niezmiennie już liderem wydatków na promocję w media jest farmaceutyczna firma Aflofarm Farmacja Polska. Ta pabianicka spółka zainwestowała we wsparcie swoich marek blisko 1,3 mld zł - ponad 40 proc. więcej w porównaniu z analogicznym okresem ub.r.
Pod koniec września br. na kanale Aflofarmu na YouTube opublikowano spot wizerunkowy, w którym prezentowana jest większość produktów sprzedawanych przez tę firmę
Na pozycję wicelidera awansował operator telekomunikacyjny Orange Polska, który zwiększył wydatki o 4,5 proc. - do 430,1 mln zł. W jednej z ostatnich kampanii tego operatora występuje Robert Górski, który promuje darmowy internet w Orange na kartę. Nową usługę internetową Supernova reklamują Serce i Rozum, a w kampaniach telekomu niezmiennie występują bohaterowie serialu „Rodzinka.pl”.
Trzecie miejsce na reklamowym podium przypadło sieci sklepów Lidl Polska, która w trzech kwartałach br. wydała w mediach tradycyjnych 398,1 mln zł (o 17,9 proc. więcej niż rok wcześniej). Wzrost wydatków tej sieci dyskontów może być związany z rozpoczętą we wrześniu nową kampanią z udziałem Doroty Wellman i Karola Okrasy.
W czołówce największych polskich reklamodawców pierwszych dziewięciu miesięcy br. więcej na reklamę w tradycyjnych mediach niż przed rokiem przeznaczyły też m.in. Unilever Polska (o 25 proc., do 310,1 mln zł), spółka P4 (o 12,5 proc., do 289,2 mln zł) i L’Oreal Polska (o 1,1 proc., do 242,2 mln zł).
Więcej w porównaniu z ub.r. wydały też Volskwagen Group Polska i Metro Group, które w tym roku trafiły do zestawienia największych polskich reklamodawców. Poza nią znalazły się natomiast USP Zdrowie i Ferrero Polska.
W omawianym okresie nakłady reklamowe ograniczyli natomiast dystrybutor filmowy Kino Świat (o 11,6 proc., do 388,9 mln zł) oraz Procter & Gamble Polska (o 24,7 proc., do 270,2 mln zł).
Najwięksi reklamodawcy w mediach pozainternetowych | |||
(dane cennikowe Kantar Media) | |||
WIRTUALNEMEDIA.PL | I-IX 2014 | I-IX 2015 | zmiana proc. |
AFLOFARM FARMACJA POLSKA | 926 288 750 zł | 1 298 916 503 zł | 40,2 |
ORANGE POLSKA | 411 374 470 zł | 430 075 897 zł | 4,5 |
LIDL POLSKA SKLEPY SPOŻYWCZE | 337 810 213 zł | 398 143 719 zł | 17,9 |
KINO ŚWIAT | 439 920 864 zł | 388 913 810 zł | -11,6 |
UNILEVER POLSKA | 247 948 794 zł | 310 058 546 zł | 25 |
P4 | 257 043 873 zł | 289 243 639 zł | 12,5 |
VOLKSWAGEN GROUP POLSKA | b.d. | 286 457 166 zł | b.d. |
PROCTER & GAMBLE DS POLSKA | 358 788 579 zł | 270 212 158 zł | -24,7 |
METRO GROUP | b.d. | 253 600 373 zł | b.d. |
L'OREAL POLSKA | 239 575 030 zł | 242 214 545 zł | 1,1 |
razem | 19 858 823 924 zł | 21 110 492 233 zł | 6,3 |
Dołącz do dyskusji: Aflofarm z największym wzrostem wydatków reklamowych, w dół Kino Świat i Procter & Gamble Polska (TOP 10)