SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

136 mln zł na reklamę outdoorową w III kw.

W III kwartale br. wartość reklamy zewnętrznej w Polsce wyniosła 135,9 mln zł. To o 1 proc. więcej niż rok wcześniej.

Z danych Izby Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej wynika, że w 135,9 mln zł przeznaczonych w III kw. br. przez firmy w Polsce na reklamę out of home 21,2 proc. stanowią wydatki sektora sprzedaży, 16 proc. – branży rozrywki i kultury, 13,8 proc. – segmentu telekomunikacyjnego, a 11,7 proc. – sektora żywności. Zdecydowanie najwięcej na reklamę outdoorową przeznaczyły sieci handlowe, hipermarkety i galerie (18,4 proc. całościowej wartości branży out of home) oraz operatorzy i producenci telefonii komórkowej (12,5 proc.).

Ogółem 1-procentowy w skali roku wzrost wartości polskiej reklamy zewnętrznej, który nastąpił w III kwartale br., oznacza przełamanie tendencji spadkowej z I półrocza, kiedy sprzedaż outdooru była o 5,43 proc. mniejsza niż rok wcześniej (więcej na ten temat). Izba Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej wierzy, że w całym bieżącym roku branża „wyjdzie na plus” w porównaniu z 2009 rokiem.

– Nie bez wpływu na ostateczny wynik sprzedaży będą mieć kampanie związane z wyborami samorządowymi, wykorzystujące powierzchnie ekspozycyjne dla akcji lokalnych, tzn. promujących poszczególnych kandydatów na radnych, prezydentów miast, burmisztrzów i wójtów – opisuje Lech Kaczoń, prezes IGRZ. – Nie należy się jednak spodziewać wpływów porównywalnych do poprzednich wyborów samorządowych – zaznacza. Zdaniem Kaczonia drugim istotnym czynnikiem dla wielkości sprzedaży polskiego outdooru w IV kwartale br. będzie wielkość promocji przedświątecznych, na które w poprzednich dwóch latach – w efekcie spowolnienia gospodarczego – wydawano mniej niż wcześniej.
 

WIELKOŚĆ SPRZEDAŻY REKLAMY ZEWNĘTRZNEJ W POLSCE W 2010 r. 
kategoriewielkość sprzedaży w zł
I kwartałII kwartałIII kwartał
Sieci handlowe/hipermarkety/galerie22 710 63923 505 45425 057 943
Pozostałe z sektora Sprzedaż2 692 7454 705 8433 733 285
Piwo3 068 0758 051 1294 974 076
Napoje3 264 1049 801 6515 317 026
Pozostałe z sektora Żywność6 038 97211 327 2595 649 357
Filmy kinowe2 895 8702 749 6542 491 281
Stacje TV4 766 6701 706 3744 259 512
Stacje radiowe284 249949 935713 715
Magazyny1 250 385579 9131 030 468
Gazety codzienne1 588 7452 058 2072 485 766
Edukacja847 3112 117 6033 021 554
Pozostałe z sektora Rozrywka, Kultura4 560 9546 628 3787 680 601
Internet251 0641 098 512735 519
Systemy telefonii komórkowej18 215 90021 551 67716 970 723
Telefonia stacjonarna1 899 8191 795 819521 320
Pozostałe z sektora Telekomunikacja402 8771 593 981496 808
ŚRODKI OSOBISTEJ PIELĘGNACJI CIAŁA3 816 9499 380 3295 040 277
PRODUKTY ZDROWOTNE/LEKI2 237 5731 741 725995 269
Samochody6 534 4109 427 1883 501 706
Oleje/Paliwa2 244965 972690 394
Stacje benzynowe202 33587 78171 154
Transport352 3821 332 322986 341
Pozostałe z sektora Motoryzacja/ Transport219 853608 956412 705
Banki1 671 0774 681 1121 085 778
Ubezpieczenia1 210 3831 722 739258 729
Pozostałe z sektora Finanse/ Marketing1 569 8072 921 3673 569 222
Proszki do prania355 2301 030 0341 197 807
Pozostałe z sektora Domowe środki czystości787 150223 258676 029
Akcje społeczne non-profit2 205 5404 247 8793 838 427
Pozstałe z sektora Bezpłatne i autopromocja129 374351 412204 153
AGD/RTV2 328 6372 385 0863 001 568
Pozostałe z sektora Wyposażenie domu i biura2 419 9051 973 3362 302 913
Biura podróży1 294 8081 341 895667 207
Usługi medyczne249 549625 568496 323
Pozostałe z sektora Usługi5 892 0982 344 3012 309 262
BUDOWNICTWO3 277 8524 405 2565 369 334
PRODUKTY DLA DZIECI1 682256 992185 450
ODZIEŻ/OBUWIE4 985 02810 143 6333 891 772
PRODUKTY DLA ZWIERZĄT27 00067 250117 336
PRZEMYSŁ457 0701 361 135524 805
ROLNICTWO/OGRODNICTWO4 290245 5761 990
KAMPANIE POLITYCZNE10 9212 562 81472 694
NIEOKREŚLONY SEKTOR4 805 7458 118 0019 292 376
ŁĄCZNIE121 787 271174 774 304135 899 973



Na reklamę tranzytową, którą oferują w Polsce tylko trzy firmy: AMS, Business Consulting i CAM Media, wydano w III kwartale 3,47 mln zł, czyli o 32,1 proc. mniej niż rok wcześniej. Udział tego segmentu w ogólnej sprzedaży outdooru maleje z roku na rok: w od czerwca do września br. osiągnął wartość 2,56 proc., podczas gdy rok wcześniej wynosił 3,8 proc., a dwa lata wcześniej – 6,8 proc.

WIELKOŚĆ SPRZEDAŻY REKLAMY TANZYTOWEJ W POLSCE W 2010 r. 
SEKTORSprzedażPRODUKTSprzedaż
Rozrywka/
Kultura
24,81%
(861 439 zł)
Sieci handlowe/
galerie
22,72%
(788 577 zł)
Sprzedaż24,30%
(843 506 zł)
Edukacja10,24%
(355 463 zł)
Motoryzacja/
Transport
23,76%
(824 752 zł)
Samochody9,80%  
(340 345 zł)
Żywność5,08%  
(176 492 zł)
Transport8,20%  
(284 624 zł)
Budownictwo4,83%  
(167 558 zł)
Stacje radiowe5,11%  
(177 500 zł)


Raport Izby Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej o wielkości sprzedaży reklamy out of home w Polsce został przygotowany w oparciu o dane następujących firm: AMS S.A., Cityboard Media, Clear Channel Poland, Ströer Out of home Media oraz News Outdoor Poland (tzw. „wielka piątka”) oraz BP Media (ze wszystkimi podmiotami z grupy), Business Consulting, CAM Media, Defi Poland, Gigaboard Polska, Headz Marketing Partner, Mini Media/Publiprox, Warexpo, Wadwicz (dawniej Żak).

Dołącz do dyskusji: 136 mln zł na reklamę outdoorową w III kw.

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl