„Zgoda na życie” - Ministerstwo Zdrowia promuje transplantologię i dawstwo szpiku (wideo)
Ministerstwo Zdrowia rozpoczęło kampanię pod hasłem „Zgoda na życie” promującą transplantologię i dawstwo szpiku oraz zachęcanie do tego bliskich. Za przygotowanie koncepcji i realizację akcji odpowiadają Fabryka Komunikacji Społecznej i Codemedia.
Celem kampanii pod hasłem „Zgoda na Życie” jest upowszechnienie wiedzy na temat medycyny transplantacyjnej, zachęcenie do publicznego deklarowania swojej woli w tym zakresie oraz zwiększenie poparcia społecznego dla dawstwa narządów, komórek i tkanek.
Podstawą akcji jest niedawny sondaż TNS Polska, w którym co prawda 55 proc. Polaków zadeklarowało zgodę, aby po śmierci pobrano z ich ciała narządy w celu przeszczepienia innym, ale tylko 20 proc. rozmawiało na ten temat ze swoimi bliskimi. Dlatego spoty z kampanii pokazują sytuacje rozmów bliskich osób na temat dawstwa szpiku kostnego oraz deklaracji przekazania po śmierci swoich narządów do przeszczepów.
>>> Przeglądaj najciekawsze reklamy z Polski i zagranicy w naszym dziale Kreacje
Kampania zaczęła się 18 października, obejmuje telewizję (trzy różne spoty w kanałach TVP, TVN i Polsatu) oraz internet. W ramach akcji zaplanowano też szereg innych działań, m.in. aplikację umożliwiającą odbiorcom publiczne deklarowanie woli w zakresie dawstwa narządów. Kampania potrwa do przyszłego roku.
Za strategię, kreację i realizację kampanii odpowiada agencja Fabryka Komunikacji Społecznej. Operatorem spotów był Tomasz Naumiuk, a reżyserem - Katarzyna Adamik. Za zakup mediów odpowiada dom mediowy Codemedia.
Dołącz do dyskusji: „Zgoda na życie” - Ministerstwo Zdrowia promuje transplantologię i dawstwo szpiku (wideo)