Jaguar z nowym logo i hasłem
Marka motoryzacyjna Jaguar zmienia logo. Usunięto z niego charakterystyczny dla niej znak skaczącego jaguara, pozostawiając jedynie napis. Nowe lma podkreślać, że firma będzie się teraz skupiać na produkcji luksusowych aut elektrycznych.
Jaguar przeprowadził znaczącą zmianę identyfikacji wizualnej (ostatnia miała miejsce 3 lata temu), kładąc nacisk na minimalizm i rozpoznawalność. Zamiast zwykłego trójwymiarowego jaguara logo stało się emblematem graficznym z pierwszą i ostatnią literą nazwy - J i R. Zaktualizowano także hasło marki: Jaguar wybrał słowa swojego założyciela Williama Lyonsa - „Copy Nothing” .
Z logo usunięto charakterystyczny dla tej motoryzacyjnej marki wizerunek skaczącego jaguara. Ale nie pierwszy raz w jej historii - w latach 1951-1957 marka posługiwała się także znakiem bez wizerunku zwierzęcia.
Jednak rozpoznawalny jaguar nie zniknął całkowicie – został przeprojektowany i pozostał w grafice jako element podtrzymujący związek z historią marki. Nowy styl Jaguara to eleganckie połączenie tradycji i nowoczesnych trendów, mające na celu wzmocnienie pozycjonowania marki w segmencie premium.
Nowe pozycjonowanie: elektryczne auta premium
Firma chce bowiem nową identyfikacją wizualną podkreślić, że teraz jej strategia będzie opierać się na produkcji luksusowych aut elektrycznych.
– To nowe spojrzenie na firmę, które przywraca istotę Jaguara, nawiązując do wartości, które uczyniły markę wyjątkową, jednocześnie dostosowując ją do współczesnej publiczności – powiedział Gerry McGovern, dyrektor kreatywny Jaguar Land Rover.
Prezentacja koncepcji „Copy Nothing” odbędzie się 2 grudnia podczas Miami Art Week. Na wystawie Jaguar - w ramach instalacji - pokaże fizyczną manifestację swojej filozofii, a także zaprezentuje prace wschodzących artystów, którzy podzielają wartości marki.
Copy nothing. #Jaguar pic.twitter.com/BfVhc3l09B
— Jaguar (@Jaguar) November 19, 2024
Dołącz do dyskusji: Jaguar z nowym logo i hasłem