TVP1 i TVN liderami oglądalności. „M jak miłość” i „Rolnik szuka żony” hitami tygodnia
Największą widownię w zeszłym tygodniu zgromadziły „M jak miłość”, „Rolnik szuka żony” oraz „Fakty”. Liderem oglądalności wśród stacji w 4+ była Jedynka, a w grupie komercyjnej 16-49 pierwsze miejsce zajął TVN - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.
W minionym tygodniu - od 28 września do 4 października - najwięcej widzów zgromadził wtorkowy odcinek serialu „M jak miłość”. Miał średnio 3,90 mln osób. Udział stacji w tym czasie wyniósł 27,45 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę
Na drugiej pozycji uplasował się reality-show „Rolnik szuka żony”. Kolejny odcinek nowej serii śledziło średnio 3,65 mln widzów, co przełożyło się na 25,33 proc. udziału.
Najchętniej oglądanym programem informacyjnym były „Fakty” TVN, które 28 września na antenie stacji obejrzało 2,84 mln widzów (22,22 proc. udziału). Była to trzecia topowa pozycja programowa w rankingu.
Drugie pod względem oglądalności dzienników były „Wiadomości” TVP1, które zgromadziły 2,58 mln widzów (emisja 4 października; 4. pozycja w ogólnym rankingu). Do zestawienia top 20 na 9 pozycji uplasowały się „Wydarzenia” Polsatu z 2,25 mln oglądających (niedzielne wydanie) oraz „Teleexpress” Jedynki z 2,04 mln oglądających (emisja 29 września; 12. lokata).
Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 liderem oglądalności też był serial „M jak miłość”, który miał 1,30 mln osób, co dało TVP2 24,80 proc. udziału.
Drugie miejsce zajął reality-show „Rolnik szuka żony” (1,26 mln widzów w TVP1; 22,75 proc. udziału), a podium uzupełniają „kuchenne rewolucje” (1,02 mln w TVN; 22,81 proc.).
20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-59.
Jedynka wyprzedziła Polsat w 4+
Udział liderującej TVP1 wśród wszystkich widzów w zeszłym tygodniu zwiększył się o 0,36 pkt. proc. do 9,29 proc.
Drugi był Polsat, którego udział w analizowanym okresie wyniósł 8,96 proc. (wzrost o 0,06 pkt. proc.).
Podium uzupełnia TVP2. Udział stacji w zeszłym tygodniu wyniósł 8 proc. (do góry o 0,05 pkt. proc.).
Czwarty był TVN, którego udział zwiększył się o 0,11 pkt. proc. do 7,79 proc.
Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” w zeszłym tygodniu w porównaniu do poprzedniego zwiększył się z 33,46 proc. do 34,04 proc.
Piąty był kanał TVN24, którego udział spadł o 0,33 pkt. proc. do 4,94 proc. Oczko niżej znalazło się TVP Info (stacja miała 4,38 proc. udziału; + 0,40 pkt. proc.), która przed rokiem była siódma.
Wśród czołowych stacji informacyjnych 11. miejsce zajął Polsat News (2,12 proc.; + 0,11 pkt. proc.).
TVN liderem w 16-49
Wśród widzów w grupie 16-49 (docelowej dla stacji komercyjnych) pozycję lidera zajął TVN. Udział stacji zwiększył się o 0,29 pkt. proc. do 10,46 proc. Wynik drugiego Polsatu uplasował się na poziomie 10,19 proc. (do góry o 0,13 pkt. proc.).
Podium uzupełnia Dwójka (+ 0,01 pkt. proc. do 6,67 proc.). Z piątego na czwarte miejsce awansowała Jedynka (+ 0,25 pkt. proc. do 5,21 proc.).
Wśród widzów w grupie wiekowej 16-59 pierwszy był Polsat (9,78 proc.; do góry o 0,02 pkt. proc.).
Dołącz do dyskusji: TVP1 i TVN liderami oglądalności. „M jak miłość” i „Rolnik szuka żony” hitami tygodnia