SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Wpływy reklamowe dzienników: „Gazeta Wyborcza” w dół, „Puls Biznesu” w górę

W lutym br. polskie gazety cennikowo zarobiły z reklam o prawie 5 proc. mniej niż rok wcześniej. Największe spadki tych wpływów zanotowały „Gazeta Wyborcza” i „Metro”, a największy wzrost – „Puls Biznesu”.

Z danych Kantar Media (Expert Monitor) przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl wynika, że „Gazeta Wyborcza” i „Metro” (oba tytuły wydaje Agora) jako jedyne gazety z czołówki w lutym br. zarobiły z reklam (cennikowo, bez autopromocji) mniej niż rok wcześniej. W przypadku „GW” spadek wyniósł 11,8 proc., a w przypadku „Metra” – 12,9 proc.

Z drugiej strony aż o 20,8 proc. więcej niż w lutym ub.r. zarobił z reklam „Puls Biznesu” (Bonnier Businness Polska). Z kolei wpływy reklamowe „Echa Miasta” (Polskapresse) zwiększyły się o 11,3 proc., a „Dziennika Gazety Prawnej” (Infor Biznes) – o 10,2 proc.

Mniejsze wzrosty cennikowych wpływów reklamowych zanotowały „Rzeczpospolita” (Presspublica) i „Super Express” (Murator) – odpowiednio 5,4 i 5 proc. Natomiast minimalnie więcej niż przed rokiem zarobiły z reklam „Polska The Times” (Polskapresse), „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska) i „Express Bydgoski” (Express Media).

Ogółem cennikowe wpływy reklamowe wszystkich gazet (bez autopromocji) były w lutym o 4,8 proc. mniejsze niż rok wcześniej. Natomiast spadek wpływów obejmujących autopromocję wyniósł 3,2 proc.

Cennikowe wpływy reklamowe gazet (bez autopromocji)
 II.2011II.2010
Gazeta Wybocza49 008 400 zł55 547 957 zł
Polska The Times20 777 471 zł20 464 024 zł
Fakt16 146 464 zł15 838 331 zł
Rzeczpospolita11 203 242 zł10 624 728 zł
Super Express7 512 142 zł7 153 955 zł
Metro6 837 739 zł7 848 289 zł
Dziennik Gazeta Prawna5 910 671 zł5 365 055 zł
Express Bydgoski3 014 903 zł3 001 575 zł
Echo Miasta2 756 913 zł2 477 346 zł
Puls Biznesu2 749 620 zł2 276 555 zł
monitorowane tytuły razem152 792 108 zł160 507 149 zł
monitorowane tytuły razem (z autopromocją)163 840 460 zł169 321 814 zł


 

Dołącz do dyskusji: Wpływy reklamowe dzienników: „Gazeta Wyborcza” w dół, „Puls Biznesu” w górę

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
skoblar
Co za miły dzień. GWno spada. Aj jaj. A tak swoją drogą ciągle ten wasz komercyjny bełkot. Może byście napisali o fenomenie rynku -"Gazecie Polskiej" - wzrost sprzedaży o 250 proc! Co? Może to powinno dać do myślenia, że jest gazeta,która bez reklam potrafi mieć taki przyrost CZYTELNIKÓW! A nie pieprzenie w kółko o zyskach, lansiarzach i kasiorze.
odpowiedź
User
Reklama !
Trudno się spodziewać aby reklamodawcy wywalali na reklamy w czymś co nie dociera do ludzi !
A niestety od dłuższego czasu Gazeta Wyborcza jest oderwana od rzeczywistości.
Nigdy nie były trawione jakiekolwiek media które uprawiały moralizatorskie klimaty "JEDYNIE SŁUSZNEJ OPCJI" :D
odpowiedź
User
hehehe
i prawidlowo. GWno wybiórcze niedlugo upadnie i bedzie spokoj ;]
odpowiedź