Wpływy reklamowe dzienników: „Gazeta Wyborcza” w dół, „Puls Biznesu” w górę
W lutym br. polskie gazety cennikowo zarobiły z reklam o prawie 5 proc. mniej niż rok wcześniej. Największe spadki tych wpływów zanotowały „Gazeta Wyborcza” i „Metro”, a największy wzrost – „Puls Biznesu”.
Z danych Kantar Media (Expert Monitor) przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl wynika, że „Gazeta Wyborcza” i „Metro” (oba tytuły wydaje Agora) jako jedyne gazety z czołówki w lutym br. zarobiły z reklam (cennikowo, bez autopromocji) mniej niż rok wcześniej. W przypadku „GW” spadek wyniósł 11,8 proc., a w przypadku „Metra” – 12,9 proc.
Z drugiej strony aż o 20,8 proc. więcej niż w lutym ub.r. zarobił z reklam „Puls Biznesu” (Bonnier Businness Polska). Z kolei wpływy reklamowe „Echa Miasta” (Polskapresse) zwiększyły się o 11,3 proc., a „Dziennika Gazety Prawnej” (Infor Biznes) – o 10,2 proc.
Mniejsze wzrosty cennikowych wpływów reklamowych zanotowały „Rzeczpospolita” (Presspublica) i „Super Express” (Murator) – odpowiednio 5,4 i 5 proc. Natomiast minimalnie więcej niż przed rokiem zarobiły z reklam „Polska The Times” (Polskapresse), „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska) i „Express Bydgoski” (Express Media).
Ogółem cennikowe wpływy reklamowe wszystkich gazet (bez autopromocji) były w lutym o 4,8 proc. mniejsze niż rok wcześniej. Natomiast spadek wpływów obejmujących autopromocję wyniósł 3,2 proc.
Cennikowe wpływy reklamowe gazet (bez autopromocji) | ||
II.2011 | II.2010 | |
Gazeta Wybocza | 49 008 400 zł | 55 547 957 zł |
Polska The Times | 20 777 471 zł | 20 464 024 zł |
Fakt | 16 146 464 zł | 15 838 331 zł |
Rzeczpospolita | 11 203 242 zł | 10 624 728 zł |
Super Express | 7 512 142 zł | 7 153 955 zł |
Metro | 6 837 739 zł | 7 848 289 zł |
Dziennik Gazeta Prawna | 5 910 671 zł | 5 365 055 zł |
Express Bydgoski | 3 014 903 zł | 3 001 575 zł |
Echo Miasta | 2 756 913 zł | 2 477 346 zł |
Puls Biznesu | 2 749 620 zł | 2 276 555 zł |
monitorowane tytuły razem | 152 792 108 zł | 160 507 149 zł |
monitorowane tytuły razem (z autopromocją) | 163 840 460 zł | 169 321 814 zł |
Dołącz do dyskusji: Wpływy reklamowe dzienników: „Gazeta Wyborcza” w dół, „Puls Biznesu” w górę
A niestety od dłuższego czasu Gazeta Wyborcza jest oderwana od rzeczywistości.
Nigdy nie były trawione jakiekolwiek media które uprawiały moralizatorskie klimaty "JEDYNIE SŁUSZNEJ OPCJI" :D