Tylko “Angora” i “Wprost” rosną w czołówce tygodników
“Tele Tydzień” pozostaje liderem czytelnictwa tygodników w Polsce, ale notuje spadek, jak większość tytułów z czołowej dziesiątki. Wzrostami pochwalić się mogą jedynie “Angora” i “Wprost” - wynika z najnowszej fali badania PBC.
W okresie od maja do października br. po “Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer) sięgało 31,58 proc. czytelników, co oznacza jednak spadek względem analogicznego okresu ub.r. o 2,57 pkt. proc.
Na drugim miejscu znalazło się “Życie na Gorąco” (Wydawnictwo Bauer), które czytane jest przez 18,45 proc. respondentów (spadek o 0,28 pkt. proc.). Jest to najpopularniejszy magazyn z segmentu pism yellow. Na podium znalazła się także poradnikowa “Chwila dla Ciebie” (także Bauer) z wynikiem na poziomie 14,25 proc. Rok wcześniej po ten tytuł sięgało 14,76 proc. czytelników.
Czwartą pozycję zajął tygodnik z przedrukami “Angora” (Wydawnictwo Westa-Druk Mirosław Kuliś). Jego czytanie zadeklarowało 11,67 proc. pytanych, co dało pismu wzrost o 0,20 pkt. proc.
Najpopularniejszym tygodnikiem opinii pozostaje “Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), po który sięga 8,98 proc. czytelników, mniej jednak o 0,12 pkt. proc. niż rok wcześniej. Daje mu to miejsce piąte w zestawieniu ogólnym.
Kolejny wśród tygodników opinii jest “Wprost” (AWR Wprost), którego wskaźnik czytelnictwa zanotował wzrost z 5,56 proc. do 6,91 proc. Dało mu to awans z pozycji 11. na miejsce 7. i pozwoliło wyprzedzić “Politykę” (“Polityka” Spółdzielnia Pracy) - jej poziom czytelnictwa spadł bowiem z 7,23 proc. do 6,78 proc.
Wirtualnemedia.pl | maj -październik | |
PBC | 2011 | 2010 |
Tytuł | procent respondentów | |
Tele Tydzień | 31,58% | 34,15% |
Życie na Gorąco | 18,45% | 18,73% |
Chwila dla Ciebie | 14,25% | 14,76% |
Angora | 11,67% | 11,47% |
Newsweek | 8,98% | 9,10% |
Auto Świat | 7,14% | 7,79% |
Wprost | 6,91% | 5,56% |
Polityka | 6,78% | 7,23% |
To i Owo | 6,66% | 7,18% |
Twoje Imperium | 5,54% | 6,05% |
Na Żywo | 4,77% | 5,43% |
Gość Niedzielny | 4,09% | 4,07% |
Magazyn Telewizyjny Kurier TV | 4,05% | 4,36% |
Teleprogramy | 3,73% | 3,87% |
Takie jest Życie | 3,48% | 3,97% |
Super TV | 3,24% | 3,47% |
Rewia | 3,19% | 3,44% |
Motor | 3,18% | 3,31% |
Przekrój | 3,02% | 3,55% |
Uważam Rze inaczej pisane | 2,66% | - |
Świat i Ludzie | 2,24% | 2,42% |
Imperium TV | 1,66% | 1,94% |
Tele Max | 1,57% | 1,67% |
Forum | 1,46% | 1,48% |
Bella Relaks | 1,45% | 1,54% |
Teraz (tygodnik bezpłatny) | 1,29% | 1,21% |
Tygodnik Siedlecki | 0,79% | 0,69% |
Tygodnik Ostrołęcki | 0,65% | 0,60% |
Przewodnik Katolicki | 0,63% | 0,73% |
MM Moje Miasto (tygodnik bezpłatny) | 0,59% | 0,61% |
City (tygodnik bezpłatny) | 0,53% | 0,65% |
Jarmark | 0,52% | 0,56% |
TEMI Galicyjski Tygodnik Informacyjny | 0,50% | 0,43% |
Gazeta Regionalna | 0,46% | - |
Panorama Leszczyńska | 0,40% | 0,54% |
Anonse (wyd. pomorskie) - Tygodnik | 0,20% | 0,23% |
Teraz Opole (tygodnik bezpłatny) | 0,07% | - |
Po najpopularniejszy dwutygodnik w okresie od maja do października br., czyli poradnikową “Przyjaciółkę” (Edipresse Polska) sięgało 16,19 proc. respondentów, czyli o 0,96 pkt. proc. mniej niż rok wcześniej.
Wydawana także przez Edipresse “Pani Domu” awansowała na miejsce drugie, notując wzrost czytelnictwa z 15,44 proc. do 15,70 proc. Tytułowi temu udało się wyprzedzić “Tinę” (Wydawnictwo Bauer), której czytelnictwo spadło o 1,16 proc. i wyniosło 14,68 proc. Zajęła ona trzecią lokatę.
Na czwartym miejscu uplasował się najpopularniejszy magazyn typu people, czyli “Viva!” (Edipresse Polska), której czytelnictwo wzrosło o 0,03 pkt. proc. do 10,76 proc.
Konkurencyjna “Gala” (G+J Polska), która dwutygodnikiem jest dopiero od połowy kwietnia br. zajęła miejsce szóste, a czytało ją 8,48 proc. respondentów. Była druga wśród pism people.
Wirtualnemedia.pl | maj - październik | |
PBC | 2011 | 2010 |
Tytuł | procent respondentów | |
Przyjaciółka | 16,19% | 17,15% |
Pani Domu | 15,70% | 15,44% |
Tina | 14,68% | 15,84% |
Viva | 10,76% | 10,73% |
Z Życia Wzięte | 8,84% | 9,62% |
Gala | 8,48% | - |
Party Życie Gwiazd | 6,69% | 6,02% |
Komputer Świat | 5,64% | 7,02% |
Tele Świat | 5,46% | 5,99% |
Show Magazyn o Gwiazdach | 3,84% | 3,64% |
Świat Seriali | 3,62% | 3,66% |
Bravo | 3,25% | 4,13% |
Sukcesy i Porażki | 3,07% | 3,28% |
Bravo Sport | 2,32% | 2,81% |
TV 14 | 1,17% | 1,18% |
Monitor Księgowego | 0,51% | 0,47% |
Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od maja do października 2010 roku na losowej próbie 24 271 przypadków i w okresie od maja do października 2011 roku na losowej próbie 24 379 przypadków. Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS – Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.
Dołącz do dyskusji: Tylko “Angora” i “Wprost” rosną w czołówce tygodników
Radzę odwiedzić stronę www.zkdp.pl aby przekonać się, że przedstawione wyżej dane to raczej wynik manipulacji, a nie rzetelna informacja.