SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Tydzień w reklamie tv: dużo więcej na leki, Polsat i TVN najbardziej w górę

W minionym tygodniu cennikowo na reklamę telewizyjną w Polsce wydano 254 mln zł. Dużo więcej niż tydzień wcześniej przeznaczono na reklamy leków.

Z danych AGB Nielsen Media Research przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl wynika, że w zeszłym tygodniu cennikowo przeznaczono na reklamy w telewizji o 12,2 mln zł więcej niż we wcześniejszym tygodniu (zobacz dokładne dane z tego okresu). To kolejny tydzień z rzędu, w którym wydatki na reklamę telewizyjną wyraźnie się zwiększyły.

Prawie cały ten wzrost przypadł na reklamy produktów zdrowotnych i leków, których wartość zwiększyła się w skali tygodnia o 11,3 mln zł. 6 mln zł więcej wydano na promocję w telewizji usług telekomunikacyjnych, za to o 3 mln zł mniej - na reklamy firm z branży finansowej.

Tydzień w reklamie telewizyjnej (6 - 12 lutego 2012)
sektor cennikowe wydatki udział proc.
Żywność 57 459 544,50 zł 22,62
Produkty zdrowotne, leki 51 939 601,50 zł 20,44
Telekomunikacja 30 593 760,15 zł 12,04
Środki osobistej pielęgnacji ciała 24 004 648,90 zł 9,45
Rozrywka, kultura 21 059 588,30 zł 8,29
Sprzedaż 16 990 240,80 zł 6,69
Finanse 16 496 223,80 zł 6,49
Motoryzacja, transport 9 541 377,00 zł 3,76
Domowe środki czystości 6 705 439,90 zł 2,64
Wyposażenie domu i biura 5 647 577,00 zł 2,22
Produkty dla dzieci 5 236 543,50 zł 2,06
Usługi 4 343 912,80 zł 1,71
Produkty dla zwierząt 1 798 670,80 zł 0,71
Rolnictwo, ogrodnictwo 810 180,00 zł 0,32
Odzież, obuwie 576 517,00 zł 0,23
Inne 535 547,50 zł 0,21
Marketing 296 900,00 zł 0,12
Budownictwo 38 241,00 zł 0,02
Razem: 254 075 414,45 zł


Polsat cennikowo zarobił z reklam 2,7 mln zł więcej niż tydzień wcześniej, a TVN - 2 mln zł więcej. Wzrosty wpływów reklamowych, tyle że mniejsze, zanotowały też TVP 1 i TVP 2. 

Tydzień w reklamie telewizyjnej (6 - 12 lutego 2012)
stacja cennikowe wpływy udział proc.
Polsat 44 331 540,00 zł 17,45
TVN 37 902 030,00 zł 14,92
TVP1 25 921 510,00 zł 10,20
TVP2 18 141 135,00 zł 7,14
AXN 7 324 040,00 zł 2,88
Discovery 6 659 730,00 zł 2,62
VIVA Polska 5 477 470,00 zł 2,16
TVN24 5 219 113,50 zł 2,05
TV4 5 058 397,50 zł 1,99
TLC 4 840 910,00 zł 1,91
Polo TV 4 605 775,00 zł 1,81
TV PULS 3 977 815,00 zł 1,57
TVN7 3 546 725,00 zł 1,40
National Geographic 3 438 980,00 zł 1,35
Disney Channel 3 386 895,00 zł 1,33
Discovery Science 3 251 005,00 zł 1,28
Discovery World 3 228 870,00 zł 1,27
Comedy Central 3 179 820,00 zł 1,25
TVP INFO 2 810 985,00 zł 1,11
Animal Planet 2 709 005,00 zł 1,07


 

Dołącz do dyskusji: Tydzień w reklamie tv: dużo więcej na leki, Polsat i TVN najbardziej w górę

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl