SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Kino Polska TV dalej rośnie. Stacje naziemne na plusie

W drugim kwartale 2024 roku grupa Kino Polska TV zwiększyła przychody o prawie 8 proc., zarabiając na czysto ponad 7 mln zł więcej niż przed rokiem. W ujęciu półrocznym zysk netto osiągnęły nadawane naziemnie Stopklatka i Zoom TV.

Zapowiedź filmu „Kiler” w Stopklatce (fot. Facebook.com/StopklatkaTV)Zapowiedź filmu „Kiler” w Stopklatce (fot. Facebook.com/StopklatkaTV)

Grupa kapitałowa Kino Polska TV zanotowała w minionym kwartale 79,79 mln zł przychodów z umów z klientami. Rok do roku zwiększyły się one o 7,7 proc. z 74,05 mln zł.

Przy ograniczeniu kosztów operacyjnych z 58,9 do 57,84 mln zł zysk operacyjny poszedł w górę z 13,38 do 21,48 mln zł, a zysk netto - z 10,31 do 17,59 mln zł.

W całej pierwszej połowie 2024 roku nadawca też zanotował spore wzrosty. Przychody zwiększyły się r/r ze 144,8 do 155,3 mln zł, a przy spadku wydatków operacyjnych (ze 112,37 do 109,14 mln zł) zysk EBITDA podskoczył z 60,47 do 76,75 mln zł, marża EBITDA - z 42 do 49 proc., zysk operacyjny - z 30,52 do 44,43 mln zł, a zysk netto - z 23,77 do 36,32 mln zł.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

Na czym oszczędza grupa Kino Polska TV? Jej półroczne koszty bezpośrednie sprzedaży treści skurczyły się z 9,82 do 3,49 mln zł, wydatki na usługi emisji - z 20,2 do 19,51 mln zł, a na content - z 29,78 do 29,27 mln zł. Natomiast koszty pracownicze zwiększyły się z 16,12 do 17,87 mln zł, zaś usług określonych jako pozostałe - z 25,92 do 27,48 mln zł.

Stopklatka i Zoom TV z zyskiem

W ujęciu półroczny przychody z kanałów marki FilmBox i stacji tematycznych poszły w górę z 78,56 do 80,33 mln zł, a zysk z 26,46 do 29,48 mln zł. Stacje Kino Polska wypracowały wzrost wpływów z 16,83 do 18,58 mln zł i zysku z 7,45 do 8,35 mln zł.

Dodatnią rentowność osiągnęły stacje z naziemnej telewizji cyfrowej. Stopklatka zwiększyła przychody z 21,52 do 29,88 mln zł i wynik netto z 1,32 mln zł straty do 5,86 mln zł zysku, zaś Zoom TV przy wzroście wpływów z 12,53 do 16,2 mln zł zarobił na czysto 901 tys. zł (wobec 2,1 mln zł straty przed rokiem).

- Wprowadzone w ostatnich kwartałach zmiany, w tym odświeżona oferta programowa Zoom TV i Stopklatki oraz nowe warunki współpracy z brokerem reklamowym, pozwoliły zwiększyć nasze przychody w pierwszym półroczu 2024 roku. Sprzyja nam także pozytywny trend na rynku reklamowym w Polsce. Jednocześnie uważnie kontrolujemy wydatki i szukamy możliwości zwiększenia efektywności poszczególnych segmentów naszego biznesu - komentuje w komunikacie Katarzyna Woźnicka, członkini zarządu i dyrektor finansowa Kino Polska TV oraz dyrektor operacyjna SPI International.

- Znacząco poprawiliśmy wyniki segmentu Stopklatka, zaś kanał Zoom TV osiągnął pozytywny wynik netto, w wysokości prawie 1 mln zł. W rezultacie rośnie zysk netto i rentowność całej Grupy Kino Polska - podkreśla.

Podczas czwartkowej sesji giełdowej, po publikacji wyników z drugiego kwartału br., akcje Kino Polska TV zdrożały o 2,02 proc. do 17,70 zł. Przy takim kursie wycena firmy wynosi 350,84 mln zł.

Przez minione 12 miesięcy cena akcji poszła w górę o 26,6 proc.

Dołącz do dyskusji: Kino Polska TV dalej rośnie. Stacje naziemne na plusie

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl