Wydawca „Teraz Rocka” po sprzedaży „PSX Extreme” potroił wpływy, nadal ze stratą
W drugim kwartale br. firma Advertigo, wydawca magazynu „Teraz Rock”, zanotowała 1,61 mln zł wpływów sprzedażowych i 158,6 tys. zł straty netto, wobec 583,8 tys. zł wpływów i 121,5 tys. zł rok wcześniej. W zeszłym kwartale sprzedała prawa do miesięcznika „PSX Extreme”.
Kwartalne przychody Advertigo ze sprzedaży produktów zwiększyły się w skali roku z 583,8 do 683,8 tys. zł. Dodatkowo firma w drugim kwartale br. zanotowała 923 tys. zł przychodów ze sprzedaży towarów.
Spółka w kwietniu zakończyła wydawanie miesięcznika PSX Extreme” i sprzedała prawa do niego spółce Idea Ahead, wydawcy m.in. magazynu „Pixel”. - Jako Advertigo cały czas pozostajemy właścicielem i rozwijamy portal dla graczy PPE.pl. To portal, który wyrósł ze strony internetowej miesięcznika, ale dzisiaj drogi obu tych marek ostatecznie się rozchodzą. Miesięcznik trafia do firmy Idea Ahead, my zaś skoncentrujemy się na rozwijaniu portalu - zapowiedział Leszek Jastrzębski, prezes Advertigo.
- Spółka zdecydowała się na taki krok ponieważ zyski z wydawania tego tytułu były znikome. Zarząd spółki zamierza skoncentrować działania rozwojowe na pozostałych markach medialnych będących w jej posiadaniu, czyli portalu graczy PPE.pl oraz miesięczniku „Teraz Rock” - dodano raporcie finansowym.
W zeszłym kwartale Advertigo przygotowywała się też do wprowadzenia na rynek kwartalnika „Teraz Rock - Wydanie Specjalne”, który ukazał się w wakacje.
Koszty sprzedaży poniesione przez firmę zmalały z 252,9 tys. zł w drugim kwartale ub.r. do 219,5 tys. zł rok później, a koszty ogólnego zarządu - z 21,1 do 15,8 tys. zł. Inne przychody operacyjne wzrosły w skali roku z 1,1 do 205,7 tys. zł, a w zeszłym kwartale spółka poniosła 604,7 tys. zł innych kosztów operacyjnych (rok wcześniej były one zerowe).
Przełożyło się to na wzrost straty operacyjnej ze 113,4 do 150,5 tys. zł, pogorszenie wyniku EBITDA z 11,1 tys. zł zysku do 96,7 tys. zł straty oraz wzrost zysku brutto i netto ze 121,5 do 158,6 tys. zł.
Zysk EBITDA w zeszłym półroczu
W całym minionym półroczu Advertigo zanotowało 2,68 mln zł przychodów sprzedażowych, 385,6 tys. zł kosztów sprzedaży i 30,4 tys. zł kosztów ogólnego zarządu, wobec 1,24 mln zł wpływów, 480,4 tys. zł kosztów sprzedaży i 48,4 tys. zł kosztów ogólnego zarządu rok wcześniej.
Strata operacyjna firmy zmalała ze 185,5 tys. do 21,6 tys. zł, a strata netto - ze 194,7 do 34,1 tys. zł. W zeszłym półroczu spółka osiągnęła 86,1 tys. zł zysku netto, wobec 77,8 tys. zł straty rok wcześniej.
Dołącz do dyskusji: Wydawca „Teraz Rocka” po sprzedaży „PSX Extreme” potroił wpływy, nadal ze stratą