SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Wydawca pism „Pixel” i „PSX Extreme” zaczął zbiórkę internetową

Firma Idea ahead rozpoczęła na Patronite zbiórkę na wsparcie wydawania magazynów „Pixel” i „PSX Extreme”. - Od półtora roku nie zorganizowaliśmy ani jednej imprezy targowej. Zyski z tych organizacji pozwalały nam spokojnie funkcjonować przez ostatnią dekadę - mówi Robert Łapiński, właściciel wydawnictwa.

Dodatkowe pieniądze potrzebne są wydawcy „Pixel” i „PSX Extreme” na pokrycie kosztów stałych: od wierszówek, poprzez koszty składu DTP, druku, utrzymania biura czy oprogramowania.

- Działalność naszej firmy oparta jest na dwóch kluczowych filarach: organizacji targów i konferencji oraz wydawaniu czasopism, a większość przychodów generujemy z eventów. Tymczasem od półtora roku nie zorganizowaliśmy ani jednej imprezy targowej czy konferencyjnej, z których zyski pozwalały nam przez poprzednie 10 lat spokojnie funkcjonować - komentuje Robert Łapiński, właściciel Idea ahead.

Pandemia niweczy plany wydawcy

W ciągu ostatnich 18 miesięcy firmie wypadło z kalendarza osiem dużych imprez, w tym dwie edycje międzynarodowych targów. - Szczególnie brak „Pixel Heaven 2020” to dla nas duży cios. Kiedy w końcu przenieśliśmy się do co najmniej dwa razy większych przestrzeni, dogadaliśmy świetnych gości specjalnych i naprawdę wszystko wskazywało na duży sukces organizacyjny i finansowy, pandemia zmieniła wszystko – dodaje Robert Łapiński.

Pomysł na zbiórkę na Patronite.pl podsunęli wydawnictwu czytelnicy. - Mamy dużą i zaangażowaną społeczność odbiorców, którym zależy na tym, żeby magazyny nadal się ukazywały w formie drukowanej i nie straciły na jakości. Wspólnie uznaliśmy, że model proponowany przez Patronite.pl jest świetnym rozwiązaniem, które pomoże nam przetrwać coraz trudniejsze czasy - mówi szef wydawnictwa.

Cele od 30 do 65 tys. zł

Wydawnictwo Idea ahead szacuje, że dla bezpiecznego funkcjonowania miesięczna kwota uzyskana w drodze społecznościowe zbiórki na wynagrodzenia powinna wynosić 30 tys. zł.

- Po osiągnięciu progu 15000 PLN, uwzględniając zyski z reklam i sprzedaży pisma, jesteśmy spokojni o pokrycie powyższych wydatków - czytamy w opisie. Kolejnym progiem jest 40 tys. zł: tyle potrzeba i na wynagrodzenia i na druk (wydawca chce zmienić papier na grubszy i lepszy). W cenie 50 tys. zł (kolejny próg) zawiera się dodatkowo przebudowa internetowego sklepu, zaś za 65 tys. zł miesięcznie wydawca obiecuje wprowadzenie istotnych zmian.

- Poszerzymy objętość magazynu oraz zajmiemy się dalszym rozwojem serwisu pixelpost.pl, uzupełniając go o dodatkowe działy, rozwiniemy sekcję wideo, pozyskamy nowych autorów. Opracujemy i na bieżąco będziemy aktualizować mapę atrakcyjnych obiektów dla graczy i fanów popkultury w Polsce i Europie (m.in. salony arcade, muzea, kina, sklepy retro, stacjonarne sklepy dla graczy, serwisy starych komputerów) – czytamy w opisie zbiórki. Póki co zebrano ponad 4,3 tys. zł (zbiórka trwa od piątku, 12 marca).  

„PSX Extreme” to miesięcznik o grach przeznaczonych na konsole, ukazuje się nieprzerwanie od 1997 roku. Z kolei „Pixel” jest magazynem istniejącym na rynku od ponad 6 lat, proponującym spojrzenie na kulturę gier wideo i tematy okołogrowe.

Firma Idea Ahead wydaje miesięcznik „Pixel” od 2015 roku. W 2019 roku odkupiła prawa do wydawania „PSX Extreme” od firmy Advertigo.

Dołącz do dyskusji: Wydawca pism „Pixel” i „PSX Extreme” zaczął zbiórkę internetową

7 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Albert
super,
odpowiedź
User
co mam do powiedzenia
żenada aż się rzygać chce
odpowiedź
User
Kajko
To w sumie niewiele masz do przekazania.
odpowiedź