„Tele Tydzień” najchętniej czytanym tygodnikiem w Polsce
W okresie od sierpnia 2013 roku do stycznia 2014 roku liderem czytelnictwa tygodników w Polsce pozostał „Tele Tydzień”. Z kolei wśród dwutygodników na pierwszym miejscu znalazła się „Przyjaciółka” - wynika z najnowszej fali badania PBC opracowanej przez portal Wirtualnemedia.pl.
Po „Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer) w okresie od sierpnia 2013 roku do stycznia 2014 roku sięgało 26,64 proc. czytelników, co oznacza spadek względem analogicznego okresu rok wcześniej o 0,86 pkt. proc.
>>> Zobacz Jedynki gazet i magazynów w naszym nowym serwisie
Drugie miejsce należało do tygodnika „Życie na Gorąco” (Wydawnictwo Bauer), który w analizowanym okresie czytany był przez 17,54 proc. respondentów (wzrost o 0,81 pkt. proc.). Jest to najpopularniejszy magazyn z segmentu pism yellow.
Na podium znalazła się także poradnikowa „Chwila dla Ciebie” (także Bauer) z wynikiem na poziomie 14,14 proc. Rok wcześniej po ten tytuł sięgało 13,33 proc. czytelników.
Czwartą pozycję zajął tygodnik z przedrukami „Angora” (Wydawnictwo Westa-Druk Mirosław Kuliś). Jego czytanie zadeklarowało 12,15 proc. pytanych, co oznacza wzrost o 1,16 pkt. proc.
Najpopularniejszym tygodnikiem opinii pozostaje „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), po który sięgało 8,79 proc. czytelników, czyli o 0,96 pkt. proc. więcej niż rok wcześniej. Dało mu to miejsce piąte w zestawieniu ogólnym.
Dwa oczka niżej znalazł się inny tygodnik opinii, czyli „Wprost” (AWR „Wprost”), którego wskaźnik czytelnictwa wzrósł z 5,42 proc. do 5,84 proc.
Tygodniki |
sierpień 2013 : styczeń 2014 |
sierpień 2012 : styczeń 2013 |
PBC |
||
Tytuł |
Procent respondentów |
|
Tele Tydzień |
26,64% |
27,50% |
Życie na Gorąco |
17,54% |
16,73% |
Chwila dla Ciebie |
14,14% |
13,33% |
Angora |
12,15% |
10,99% |
Newsweek |
8,79% |
7,83% |
Auto Świat |
7,25% |
5,90% |
Wprost |
5,84% |
5,42% |
Twoje Imperium |
5,26% |
4,70% |
To & Owo |
5,03% |
4,51% |
Na Żywo |
4,88% |
4,33% |
Polityka |
4,68% |
5,32% |
kropka tv |
4,32% |
3,55% |
Gość Niedzielny |
3,96% |
3,86% |
Magazyn Telewizyjny Kurier TV |
3,24% |
3,54% |
Rewia |
3,22% |
2,61% |
Motor |
2,92% |
2,35% |
Świat & Ludzie |
2,30% |
2,14% |
Przekrój |
2,30% |
1,97% |
Teleprogramy |
2,23% |
2,60% |
Super TV |
2,14% |
2,36% |
Uważam Rze inaczej pisane |
2,13% |
2,91% |
Teraz |
1,60% |
1,08% |
Tele Max |
1,40% |
1,31% |
W Sieci |
1,24% |
- |
Tygodnik Siedlecki |
0,77% |
0,61% |
Tygodnik Ostrołęcki |
0,67% |
0,57% |
MM Moje Miasto |
0,59% |
0,53% |
City |
0,45% |
0,17% |
TEMI Galicyjski Tygodnik Informacyjny |
0,39% |
0,45% |
Teraz Opole |
0,09% |
0,02% |
Po najpopularniejszy dwutygodnik w okresie od sierpnia ub.r. do stycznia br., czyli poradnikową „Przyjaciółkę” (Edipresse Polska) sięgało 14,29 proc. respondentów, czyli o 0,06 pkt. proc. więcej niż w analogicznym okresie rok wcześniej.
Drugie miejsce zajęła - także wydawana przez Edipresse - „Pani Domu”, która zanotowała wzrost czytelnictwa z 13,94 proc. do 14,08 proc. Z kolei na ostatniej pozycji podium uplasowała się „Tina” (Wydawnictwo Bauer), której czytelnictwo spadło o 0,02 pkt. proc. i wyniosło 12,41 proc.
Tuż za podium uplasował się dwutygodnik „Naj” (Wydawnictwo Bauer), który w analizowanym okresie był czytany przez 11,51 proc. respondentów (do góry o 1,25 pkt. proc.).
Dwutygodniki |
sierpień 2013 : styczeń 2014 |
sierpień 2012 : styczeń 2013 |
PBC |
||
Tytuł |
Procent respondentów |
|
Przyjaciółka |
14,29% |
14,23% |
Pani Domu |
14,08% |
13,94% |
Tina |
12,41% |
12,43% |
Naj |
11,51% |
10,26% |
Viva |
9,47% |
9,31% |
Gala |
9,37% |
8,23% |
Z Życia Wzięte |
8,07% |
7,98% |
Party Życie Gwiazd |
7,46% |
6,55% |
Tele Świat |
5,06% |
4,87% |
Show |
5,02% |
4,19% |
Takie jest Życie |
4,74% |
3,72% |
Świat Seriali |
3,62% |
3,31% |
Sukcesy i Porażki |
3,44% |
2,93% |
Bravo |
2,75% |
2,54% |
Flesz Gwiazdy & Styl |
2,31% |
1,93% |
Bravo Sport |
2,19% |
1,96% |
Grazia |
1,89% |
- |
Relaks |
1,69% |
1,25% |
TV14 |
1,25% |
1,24% |
Forum |
0,99% |
- |
Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od sierpnia 2012 roku do stycznia 2013 roku na losowej próbie 23 608 przypadków i w okresie od sierpnia 2013 roku do stycznia 2014 roku na losowej próbie 21 225 przypadków. Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.
W okresie od października 2013 roku do stycznia 2014 nie był badany tygodnik „Przekrój”, a w styczniu 2014 roku - „City” i „Uważam Rze inaczej pisane”.
Dołącz do dyskusji: „Tele Tydzień” najchętniej czytanym tygodnikiem w Polsce