Sprzedaż „Życia na Gorąco” spadła z 770 tys. egz. do 550 tys. Dane tygodników yellow od 2005 roku
W ciągu ostatnich 10 lat wszystkie tygodniki yellow zanotowały spadki średniej sprzedaży ogółem, a najwięcej straciła „Rewia” - raport portalu Wirtualnemedia.pl.
Liderem wśród tygodników yellow (wydawcą wszystkich pism jest Wydawnictwo Bauer) pozostaje „Życie na Gorąco”, którego średnia sprzedaż ogółem w I półroczu 2015 roku względem całego 2014 roku zmalała o 5,55 proc. i wyniosła 556 606 egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. Jednocześnie był to największy spadek w zestawieniu.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
W porównaniu do 2005 roku średni wynik tego tytułu obniżył się o 17,71 proc. „Życie na Gorąco” do 2007 roku cechowało się wzrostem sprzedaży, a od 2008 roku pismo to systematycznie traci na sprzedaży. W pierwszych sześciu miesiącach 2015 roku w porównaniu do całego 2007 roku średni wynik tego tytułu zmalał o 27,53 proc.
Druga lokata należała do „Twojego Imperium”, którego średnia sprzedaż ogółem w ciągu 10 lat zmniejszyła się o 18,17 proc. do 309 912 egz.
Na ostatnim miejscu podium uplasował się tygodnik „Rewia”, którego wynik sprzedażowy w I półroczu br. uplasował się na poziomie 222 641 egz. Magazyn ten w porównaniu do 2005 roku zanotował spadek sprzedaży, wynoszący 26,32 proc. - największy w zestawieniu. Jego wyniki sprzedaży gwałtownie malały w latach 2008-2009 - w 2015 roku w porównaniu do całego 2007 roku zmniejszyły się one bowiem o 40,98 proc., a w porównaniu do 2010 roku spadek ten wyniósł 12,91 proc.
W pierwszej piątce znalazły się jeszcze tygodniki: „Świat & Ludzie” oraz „Na Żywo”. Średni wynik sprzedażowy pierwszego tytułu od 2006 zmniejszył się o 21,22 proc. do 190 714 egz., a tego drugiego - o 16,86 proc. do 182 307 egz. (od 2007 roku).
Ostatnie miejsce zajął nowy magazyn „Dobry Tydzień” (również wydawany przez Wydawnictwo Bauer), który wszedł na rynek 27 października 2014 roku. W I półroczu br. jego średnia sprzedaż ogółem wyniosła 152 978 egz., po spadku w porównaniu do 2014 roku o 6,02 proc. do 162 783 egz.
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Dołącz do dyskusji: Sprzedaż „Życia na Gorąco” spadła z 770 tys. egz. do 550 tys. Dane tygodników yellow od 2005 roku
nie wiem do czego w pierwszej kolejności się przyczepić ;-)
Jeszcze gorzej, walcz dalej ;)