SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Streaming wyprzedza finansowo płatną telewizję

Przychody z subskrypcji i reklam serwisów streamingowych po raz pierwszy będą w Stanach Zjednoczonych wyższe niż przychody z abonamentu sieci kablowych i platform cyfrowych. Firma Ampere Analysis szacuje, że nastąpi to w III kwartale 2024 roku.

Z prognozy Digital TV Research wynika, ze do 2029 roku sieci kablowe i platformy cyfrowe w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie stracą 11 mln klientów. Firma Ampere prognozuje podobne trendy. 

Wartość rynku płatnej telewizji w USA w 2028 roku ma być połowę mniejsza niż w 2017 roku, kiedy osiągnęła szczytowy poziom. Na rynku amerykańskim już w 2016 roku liczba subskrybentów serwisów streamingowych była większa niż sieci kablowych i platform cyfrowych.  

ARPU, czyli średnie przychody od jednego klienta w przypadku usług SVoD to wciąż zaledwie jedna dziesiąta tego, co zarabiają tradycyjni operatorzy.

W Stanach Zjednoczonych abonamenty sieci kablowych i platform cyfrowych należą do najdroższych na świecie. Z subskrypcji Netfliksa, Amazon Prime Video, Disney+, Max (do niedawna HBO Max), Hulu czy Peacock można zrezygnować w dowolnym miesiącu. Wielu użytkowników płaci więc za wybrane usługi tylko w niektórych miesiącach. W USA dużą popularnością cieszą się też darmowe kanały FAST z reklamami czy piractwo IPTV.

Pakiety z reklamami odniosły sukces

Analitycy Ampere zauważają, że receptą na wolniejsze pozyskiwanie subskrybentów przez platformy streamingowe, okazały się tańsze pakiety. Od końca 2022 roku plany z reklamami w USA oferują Netflix i Disney+. Niedawno na podobny krok zdecydował się Amazon Prime Video. Już wcześniej taki plan był w ofercie HBO Max. Nie zrezygnowano z niego przy okazji rebrandingu na Max. Zdaniem Ampere pakiety z reklamami to szansa na pozyskanie dodatkowych subskrybentów i przychodów.

- Większość głównych serwisów streamingowych w USA uruchomiła swoje hybrydowe pakiety z reklamami, które wraz z ograniczeniami dotyczącymi udostępniania haseł, odniosły sukces. Doprowadziły do wyższych przychodów w branży streamingowej. Niedawne porozumienie Disneya i Chartera w USA, dzięki któremu 15 mln abonentów Charter zyskało dostęp do planu Disney+ z reklamami, pokazuje jak firmy mogą współpracować, aby zwiększyć zasięg swojej działalności. Ta umowa pokazuje znaczenie tradycyjnych operatorów jako agregatorów usług. Długoterminowe umowy, które zawierają klienci sieci kablowych to sposób na ograniczenie churn, czyli rezygnacji z usług streamingowych. Z kolei dostawcy płatnej telewizji zyskują kontrolę nad rozliczeniami swoich klientów z platformami streamingowymi - stwierdził Rory Gooderick, starszy analityk w Ampere Analysis.

Na początku stycznia Charter Communications i The Walt Disney Company ogłosiły, że pakiet Disney+ z reklamami jest teraz dostępny dla klientów ze wszystkimi pakietami Spectrum TV Select bez dodatkowych kosztów. W ramach jednej paczki abonenci mogą więc korzystać zarówno z linearnych kanałów, jak i jednego z najpopularniejszych serwisów streamingowych na świecie. Charter planuje do tej paczki dołączyć jeszcze ESPN+ z ponad 30 tys. wydarzeniami sportowymi na żywo.

Dołącz do dyskusji: Streaming wyprzedza finansowo płatną telewizję

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
TV
W Polsce pójdzie jeszcze szybciej. Wszystkie moje aktualnie ulubione seriale lecą tylko i wyłącznie w serwisach streamingowych.
Polskie stacje wałkują głównie zdarte tytuły sprzed 20 lat lub paradokumenty (więc z czym do ludzi).
2 2
odpowiedź