SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Gigant wydzieli płatne kanały linearne. Tracą na wartości przez streaming

Medialno-telekomunikacyjny gigant Comcast zdecydował, że przeniesie swoje płatne kanały linearne do nowej spółki SpinCo. Zmiana dotyczy takich marek jak, CNBC, MSNBC, Oxygen, E! i Golf Channel. W dobie serwisów streamingowych tradycyjne kanały straciły na wartości. Z nowym podmiotem łatwiejsze będą potencjalne fuzje z innymi graczami.

Nowa firma ma specjalizować się w treściach informacyjnych, sportowych i rozrywkowych. Proces wyodrębnienia spółki ma zostać sfinalizowany w ciągu roku. Prezesem SpinCo zostanie prawdopodobnie Mark Lazarus, szef NBCUniversal, spółki zależnej Comcast. - Ta transakcja pozycjonuje zarówno SpinCo, jak i NBCUniversal do gry ofensywnej w zmieniającym się krajobrazie medialnym – stwierdził Mike Cavanagh, prezes Comcast. - NBCUniversal znajdzie się na nowej trajektorii wzrostu, napędzanej przez nasze światowej klasy treści, technologię, własność intelektualną, nieruchomości i talenty  - dodał.

W strukturach Comcast pozostaną NBCUniversal, czyli właściciel działających m.in. w Polsce stacji 13 Ulica i Sci-Fi oraz kanały NBC, Telemundo i Bravo. Koncern nie zrezygnuje z inwestycji w serwis streamingowy Peacock. Comcast dalej będzie też świadczył usługi telewizji kablowej, szybkiego dostępu do internetu i prowadził parki rozrywki.

Konsolidacja nowej spółki z innymi graczami będzie łatwiejsza

Broadband TV News zauważa, że kanały płatnej telewizji w 2011 roku, kiedy Comcast przejmował kontrolę nad NBCUniversal, były o wiele bardziej lukratywne. W ostatnich latach sieci kablowe i platformy cyfrowe tracą na rozwiniętych rynkach telewizyjnych wielu abonentów na rzecz serwisów streamingowych typu Netflix, Amazon Prime Video, Max czy Disney+.

Comcast podaje, że dzięki spółce SpinCo może nabywać inne podmioty medialne lub być partnerem w konsolidacji. Wśród potencjalnych partnerów nowego podmiotu w przyszłości amerykańskie media wymieniają np. Starz, AMC Networks czy Warner Bros. Discovery. Szef tego ostatniego koncernu nie wykluczył kilka miesięcy udziału w konsolidacji.  

Comcast nie jest jedynym gigantem, który zauważył spadek wartości linearnych kanałów. Latem Warner Bros. Discovery poinformował o odpisie wartości swoich tradycyjnych kanałów telewizyjnych na kwotę 9,1 miliarda dolarów. To wtedy pojawiły się pogłoski o możliwej sprzedaży TVN.Paramount Global, właściciel m.in. MTV, Comedy Central i Nickelodeon poszedł w ślady WBD i dokonał w II kwartale odpisu z tytułu utraty wartości swoich sieci telewizyjnych w kablu w wysokości 5,98 mld dol. W naszym kraju Paramount Global obok Comcast jest współwłaścicielem SkyShowtime.

Dołącz do dyskusji: Gigant wydzieli płatne kanały linearne. Tracą na wartości przez streaming

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl