„Rzeczpospolita” z największym wzrostem wśród e-wydań, „Dziennik Gazeta Prawna” liderem
W I półroczu br. największą średnią sprzedaż wydań elektronicznych wśród gazet codziennych miał „Dziennik Gazeta Prawna”, a największy wzrost zanotowała „Rzeczpospolita”. Wśród tzw. mutacji cyfrowych liderem była „Gazeta Wyborcza”.
„Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) w I [półroczu 2013 roku zanotował średnią sprzedaż e-wydań wynoszącą 8 670 egz. W porównaniu do I półrocza 2012 roku tytuł zyskał 53,75 proc. Miał on drugi największy udział sprzedaży e-wydań w sprzedaży ogółem, który wyniósł 16,26 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Na drugim miejscu znalazła się „Rzeczpospolita” (Gremi Media) z wynikiem na poziomie 7 321 egz., czyli o 82,25 proc. większym niż rok wcześniej. Jednocześnie zanotowała ona największy wzrost w zestawieniu.
>>> Sprzedaż w kioskach: tylko „Gazeta Polska Codziennie” ze wzrostem
Z kolei ostatnia lokata podium należała do „Gazety Wyborczej” (Agora). Jej sprzedaż e-wydań w analizowanym okresie wyniosła 2 232 egz., czyli o 10,77 proc. więcej niż rok wcześniej.
Tuż za podium uplasował się „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska), którego sprzedaż e-wydań zwiększyła się o 37,13 proc. do 2 205 egz. Dziennik ten pochwalić się mógł największym udziałem sprzedaży e-wydań w sprzedaży ogółem, wynoszącym 18,68 proc.
W czerwcu 2013 roku tylko trzy dzienniki wykazały sprzedaż mutacji cyfrowych. Liderem z 1 196 egz. była „Gazeta Wyborcza” (która mutacje cyfrowe raportuje od lipca ub.r.). Na drugim miejscu znalazła się „Rzeczpospolita” z 377 egz. (spadek o 13,53 proc.), a na trzecim - „Parkiet” (244 egz., wzrost aż o 1061,90 proc.).
>>> „Gazeta Wyborcza” ze sprzedażą poniżej 200 tys. egz.
ZKDP | I półrocze | |||||
Wirtualnemedia.pl | 2013 | 2012 | ||||
Tytuł | Sprzedaż e-wydań | Sprzedaż mutacji cyfrowych | Sprzedaż ogółem | Sprzedaż e-wydań | Sprzedaż mutacji cyfrowych | Sprzedaż ogółem |
Dziennik Gazeta Prawna | 8 670 | 0 | 53 317 | 5 639 | 0 | 59 532 |
Rzeczpospolita | 7 321 | 377 | 64 241 | 4 017 | 436 | 85 089 |
Gazeta Wyborcza | 2 232 | 1 196 | 209 010 | 2 015 | 0 | 246 252 |
Puls Biznesu | 2 205 | 0 | 11 804 | 1 608 | 0 | 12 675 |
Gazeta Polska Codziennie | 429 | 0 | 27 803 | 274 | 0 | 26 919 |
Parkiet Gazeta Giełdy | 406 | 244 | 3 731 | 399 | 21 | 4 393 |
Przegląd Sportowy | 127 | 0 | 37 134 | 104 | 0 | 44 191 |
Fakt Gazeta Codzienna | 103 | 0 | 348 527 | 69 | 0 | 391 652 |
Super Express | 0 | 0 | 157 231 | 163 | 0 | 164 617 |
E-wydania to dostępne w internecie wersje gazet, identyczne pod względem zawartości z wersjami papierowymi. Ich sprzedaż wraz ze sprzedażą wydań drukowanych zaliczana jest do sprzedaży ogółem.
Z kolei mutacje cyfrowe to wydania różniące się finalnie od wersji papierowych, wzbogacone np. o dodatkowe zdjęcia czy multimedia. Raportowane są tutaj np. wydania dzienników na tablety - iPad czy Kindle. Sprzedaż mutacji cyfrowych nie jest zaliczana do sprzedaży ogółem.
Dołącz do dyskusji: „Rzeczpospolita” z największym wzrostem wśród e-wydań, „Dziennik Gazeta Prawna” liderem