„Rzeczpospolita” więcej z reklam, „DGP” i „Gazeta Wyborcza” mniej
W październiku br. wpływy reklamowe „Rzeczpospolitej” wzrosły w skali roku o 13,6 proc. Za to „Gazeta Wyborcza” straciła pod tym względem 12,1 proc., a „Dziennik Gazeta Prawna” aż 30,5 proc.
Polskie dzienniki w październiku br. z reklam (bez autopromocji) zarobiły cennikowo 222,46 mln zł, czyli 5,2 proc. mniej niż rok wcześniej – wynika z danych firmy Kantar Media przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl. Liderem pod tym względem pozostała „Gazeta Wyborcza” (Agora), ale w porównaniu z październikiem ub.r. jej cennikowe przychody reklamowe spadły o 12,1 proc. To kolejny miesiąc, w którym „GW” traci wpływy z reklam – we wrześniu br. ich spadek w skali roku wyniósł 7,5 proc. (więcej na ten temat), w sierpniu – też 7,5 proc. (więcej), a w lipcu – 5,2 proc. (więcej).
W październiku jeszcze bardziej zmniejszyły się w skali roku wpływy reklamowe „Dziennika Gazety Prawnej” (Infor Biznes) – o 30,5 proc. Natomiast przychody z tego tytułu „Pulsu Biznesu” (Bonnier Business Polska) były o 9,5 proc. niższe.
Cennikowe wpływy reklamowe dzienników (bez autopromocji) | ||
X.2010 | X.2009 | |
Gazeta Wyborcza | 71 260 899 zł | 81 100 580 zł |
Polska The Times | 28 632 857 zł | 28 126 640 zł |
Fakt | 24 046 999 zł | 22 773 510 zł |
Rzeczpospolita | 19 487 601 zł | 17 154 593 zł |
Metro | 10 043 565 zł | 9 713 696 zł |
Super Express | 9 536 488 zł | 9 832 748 zł |
Dziennik Gazeta Prawna | 8 962 567 zł | 12 886 652 zł |
Express Bydgoski | 3 938 726 zł | 4 168 568 zł |
Echo Miasta | 3 749 794 zł | 4 998 015 zł |
Puls Biznesu | 3 732 537 zł | 4 123 200 zł |
Gazeta Pomorska | 3 660 885 zł | 2 650 640 zł |
monitorowane tytuły razem | 222 461 769 zł | 234 553 480 zł |
Z drugiej strony „Rzeczpospolita” (Presspublica) „na papierze” zarobiła z reklam 13,6 proc. więcej niż rok wcześniej, a „Polska The Times” (Polskapresse) – o 1,8 proc. Wśród tabloidów wzrost cennikowych wpływów reklamowych – o 5,6 proc. – zanotował „Fakt” (Axel Springer Polska), a spadek – o 3 proc. – „Super Express” (Murator).
Z gazet bezpłatnych „Metro” (Agora) „na papierze” zarobiło z reklam 3,4 proc. niż w październiku ub.r., a „Echo Miasta” (Polskapresse) – 25 proc. mniej. Natomiast wśród dzienników regionalnych duży wzrost wpływów reklamowych – o 38,1 proc. – osiągnęła „Gazeta Pomorska” (Media Regionalne), a spadek o 5,5 proc. zanotował „Express Bydgoski” (Express Media).
Dołącz do dyskusji: „Rzeczpospolita” więcej z reklam, „DGP” i „Gazeta Wyborcza” mniej