SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Rzeczpospolita” więcej z reklam, „DGP” i „Gazeta Wyborcza” mniej

W październiku br. wpływy reklamowe „Rzeczpospolitej” wzrosły w skali roku o 13,6 proc. Za to „Gazeta Wyborcza” straciła pod tym względem 12,1 proc., a „Dziennik Gazeta Prawna” aż 30,5 proc.

Polskie dzienniki w październiku br. z reklam (bez autopromocji) zarobiły cennikowo 222,46 mln zł, czyli 5,2 proc. mniej niż rok wcześniej – wynika z danych firmy Kantar Media przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl. Liderem pod tym względem pozostała „Gazeta Wyborcza” (Agora), ale w porównaniu z październikiem ub.r. jej cennikowe przychody reklamowe spadły o 12,1 proc. To kolejny miesiąc, w którym „GW” traci wpływy z reklam – we wrześniu br. ich spadek w skali roku wyniósł 7,5 proc. (więcej na ten temat), w sierpniu – też 7,5 proc. (więcej), a w lipcu – 5,2 proc. (więcej).

W październiku jeszcze bardziej zmniejszyły się w skali roku wpływy reklamowe „Dziennika Gazety Prawnej” (Infor Biznes) – o 30,5 proc. Natomiast przychody z tego tytułu „Pulsu Biznesu” (Bonnier Business Polska) były o 9,5 proc. niższe. 

Cennikowe wpływy reklamowe dzienników (bez autopromocji)
 X.2010X.2009
Gazeta Wyborcza71 260 899 zł81 100 580 zł
Polska The Times28 632 857 zł28 126 640 zł
Fakt24 046 999 zł22 773 510 zł
Rzeczpospolita19 487 601 zł17 154 593 zł
Metro10 043 565 zł9 713 696 zł
Super Express9 536 488 zł9 832 748 zł
Dziennik Gazeta Prawna8 962 567 zł12 886 652 zł
Express Bydgoski3 938 726 zł4 168 568 zł
Echo Miasta3 749 794 zł4 998 015 zł
Puls Biznesu3 732 537 zł4 123 200 zł
Gazeta Pomorska3 660 885 zł2 650 640 zł
monitorowane tytuły razem222 461 769 zł234 553 480 zł


Z drugiej strony „Rzeczpospolita” (Presspublica) „na papierze” zarobiła z reklam 13,6 proc. więcej niż rok wcześniej, a „Polska The Times” (Polskapresse) – o 1,8 proc. Wśród tabloidów wzrost cennikowych wpływów reklamowych – o 5,6 proc. – zanotował „Fakt” (Axel Springer Polska), a spadek – o 3 proc. – „Super Express” (Murator).

Z gazet bezpłatnych „Metro” (Agora) „na papierze” zarobiło z reklam 3,4 proc. niż w październiku ub.r., a „Echo Miasta” (Polskapresse) – 25 proc. mniej. Natomiast wśród dzienników regionalnych duży wzrost wpływów reklamowych – o 38,1 proc. – osiągnęła „Gazeta Pomorska” (Media Regionalne), a spadek o 5,5 proc. zanotował „Express Bydgoski” (Express Media).

Dołącz do dyskusji: „Rzeczpospolita” więcej z reklam, „DGP” i „Gazeta Wyborcza” mniej

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Św. Sowa
DGP o 30%, czas na wymiane dyrektorów, okopali sie i czekaja na swój koniec ;-)
odpowiedź
User
dyro
A ciekawe, co będzie dalej z Wyborczą po ogłoszeniu bojkotu firm reklamujących się w niej? Czytanie GW to obciach, dawanie reklam - obciach, ale i strata finansowa, jeśli nawet tylko 10% ludzi przyłączy się do bojkotu.
odpowiedź
User
Realista
Zapomnieli dodac, że ponoc Rzepa dorzuca soboty gratis..o czym mowi rynek.Ciekawe jaki wtedy bylby wzrost?Co do DGP to z tego co mi wiadomo to jada na zysku.O GW tez nie martwilbym sie.Generalnie wiadomo juz od dluzszego czasu, ze rate cardy tak sie maja do rzeczywistosci jak piernik do wiatraka.Taka woda na mlyn. Mysle ze jakby pokazano nety to bardzo ten ranking poprzewracalby sie:)
odpowiedź